menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

RNew Dawn

neut18

Neut18

Wie kan mij helpen?
Ik heb reeds 15 jaar een R New Dawn staan die prachtig bloeit maar die nooit doorbloeit of herbloeit. In het begin snoeide ik heel weinig maar de bloei was navenant.

Ik heb al van alles gedaan qua snoeien. Nu snoei ik drastisch, in het voorjaar nadat een tuinman mij instructies gaf. Van toen af heb ik een prachtige bloei, maar van een doorbloei of herbloei geen sprake.
Vorig jaar heb ik alle nieuwe scheuten aan de "bloemtak", verwijderd maar ook dan geen herbloei. Ik heb wel veel nieuwe uitlopers die in het verleden ook niet bloeiden. Ik denk deze, dit jaar flink terug te snoeien, maar weet niet of dit wel goed is.
Bedankt voor een reactie,
Vriendelijke groeten,
Coco
zaterdag 28 juni 2014 - 16:47
minouke

Minouke

Roos 'New Dawn' is al zoveel doorgekweekt dat veel exemplaren niet meer echt zuiver zijn.
Sommige bloeien niet goed door of zijn meer wit dan roze(de kleur verbleekt normaal wel bij het uitbloeien).
Best is om ze bij een goede rozenkweker te kopen.
Ze moet doorbloeien en echt roze zijn. http://digituin.tuinadvies.be/plant/1266/rosa-new-dawn

Snoei ze in het voorjaar.
Laat 3 tot 5 hoofdtakken klimmen die je horizontaal buigt. Daardoor krijg je meer zijtakken=meer bloemen. Aan een paal kan je ze meer in spiraal rond de paal binden.
De zijtakken snoei je op 2 tot 3 ogen.
Regelmatig uitgebloeide bloemen uitknippen op het volgend 5blad.
Bemesten na de snoei en na de eerste hoofdbloei met rozenmeststoffen (eind juni/begin juli).

Groetjes
Chantal
zaterdag 28 juni 2014 - 17:04
neut18

Neut18

Best Minouke,
Bedankt voor uw uitleg . Ik zal zeker uw raad opvolgen.
Groetjes
Coco
zaterdag 28 juni 2014 - 18:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon