menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoeveel koemestkorrels

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Ik heb wat bloembakken staan met paprika, tomaat pepers etc. Hoeveel gedroogde koemestkorrells doe ik nou in een bloembak van zo'n 10 liter? Het gaat dus niet om vermengen met potgrond omdat dat er al in zit.
zaterdag 28 juni 2014 - 10:33
RdB

RdB

Heeft weinig zin, immers koemest kan niet door een plant opgenomen worden, het moet eerst door schimmels en bacteriën worden omgezet in de mineralen. Tegen die tijd ben je te laat om nog voordeel te halen uit je mest, dan zijn de vruchten al gevormd. Indien je nu noch wilt mesten zul je dat moeten doen met een snel werkende kunstmest. Gelet op je planten kies je voor een kaliumrijke meststof. Zelf zou ik wat vinassekali geven en verder niets.

Ruud
zaterdag 28 juni 2014 - 10:44
HappyDeez

HappyDeez

Dus dat heeft echt totaal geen zin? Heb ik gister dus een hele grote zak gekocht omdat ik elders las dat het goed was om hiermee bij te mesten...
Kan ik het dan wel in de borders strooien? Of bij de stambonen die net in de grond staan?
Ik moet het nu toch ergens kwijt...
zaterdag 28 juni 2014 - 11:34
RdB

RdB

Natuurlijk kun je het daar uitstekend gebruiken, of je bewaart het voor volgend jaar, bederven doet het toch niet,

Ruud
zaterdag 28 juni 2014 - 15:51
rolandhül11

Rolandhül11

Bij de bonen zeer zeker niet! Bonen en erwten liefst niet bemesten.Peulvruchten maken hun eigen meststof in vorm van stikstof bolletjes aan hun wortels.Idd bewaren voor later.
zondag 10 februari 2019 - 14:29
Roeli

Roeli

Advies komt een beetje te laat, Roland. Ongeveer 5 jaar.
donderdag 14 februari 2019 - 07:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon