menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Brugmansia

Ga naar meest recente reactie

Gerrie H

Gerrie H

Wat geef ik mijn brugmansia voor mest,de ene zeht beendermeel de ander bloedmeel en men spreekt ook van koemestkorrels,vloeibareplantenvoeding,ik weet het niet goed meer ,help

gr Gerrie
vrijdag 23 mei 2014 - 07:22
Marei

Marei

Toen ik nog Brugmansia's had, in grote speciekuipen, dus heel grote planten met erg veel bloemen, gaf ik die in het voorjaar éénmaal koemestkorrels op de potgrond. Vanaf juni gaf ik ze elke week oplosbare mest, die ik ook aan mijn Fuchsia's geef, 20-20-20. Behalve dat kregen ze héél veel water, een volle gieter (10 liter) elke dag en bij warm weer soms nog meer.

Groetjes, Marei.
vrijdag 23 mei 2014 - 07:49
Gerrie H

Gerrie H

Dank je Marei voor het snelle antwoord maar nog een vraag waar staan die 20-20-20 voor.is dat fosfaat stikstof kalium dus beendermeel of heeft dat een andere betekenis,zag dit namelijk staan op een pak beendermeel van ecostyle,water krijgen ze naar mij inziens rijkelijk


Bvd Gerrie
vrijdag 23 mei 2014 - 07:58
Polplastron

Polplastron

20-20-20 is het NPK-nummer. NPK staat voor N = stikstof, P = fosfor en K = Kalium.
vrijdag 23 mei 2014 - 08:16
Marei

Marei

Ik gebruik nooit beendermeel Gerrie, en die oplosbare meststof is volgens mij gewoon in het tuincentrum te koop. Het is makkelijk te doseren: 20 gram in 10 liter water oplossen, dan geef je nooit teveel.

Eerste Pinksterdag hebben wij Open Tuin. Cuijk is niet zo ver hier vandaan, mocht je er niet aan kunnen komen, dan wil ik wel wat voor je uitscheppen, maar dat moet je dan wel even laten weten zodat ik het voor je klaar kan zetten. Op de Open Tuindag heb ik daar geen tijd voor.
Kijk voor het adres en de route maar op www.eendijkvaneentuin.nl
Je bent van harte welkom.

Groetjes, Marei.
vrijdag 23 mei 2014 - 10:26
Gerrie H

Gerrie H

Hallo Marei

Ga me even goed orienteren en kijken wat er zoal op de markt is Dank je wel voor de uitnodiging en ga kijken of ik dat met mijn werk(5 ploegendienst) kan kombineren,nogmaals bedankt voor de reacties

Gr Gerrie
vrijdag 23 mei 2014 - 11:17
kerstkind

Kerstkind

Hallo Gerrie,

Ik heb zelf al jaren brugmansia's. Mijn ervaring is dat brugmansia's graag van goed eten én veel drinken houden.
Hier krijgen ze nádat ze uit de winterberging koemestkorrels en daarna
om de 2 weken (ongeveer) vloeibare plantenvoeding.
Ze zijn écht niet zo kieskeurig, tenminste hier niet.
Ik hoor ze niet klagen en ze gedijen prima.

succes,
José
vrijdag 23 mei 2014 - 16:44
Marjanne1960

Marjanne1960

Het klopt hoor, Brugmansias zijn niet zo kieskeurig, als ze maar veel water en wat mest krijgen is het goed.
Hier geef ik ze ook koemestkorrel als ze naar buiten gaan en verder vloeibare mest (wat ik maar heb staan) Ze doen het altijd prima.
maandag 26 mei 2014 - 18:22
Veke007

Veke007

Hey,

Ik heb voor de winter stekken gekregen van Brugmansia.
Ze staan al een tijdje op mijn terras en zijn ongeveer 50 cm groot.
Ik geef als meststof roze korrel van Compo NPK 20-9-16, omdat ik gelezen had dat het stikstofvreters zijn….

Ik merk nu op de nieuwe bladeren wit/gele vlekjes.
Heb al iets gelezen over teveel aan zink/koper en te weinig ijzer… Het regenwater komt langs een kunststof gootje en niet van zink… dus geen idee van waar deze vlekjes komen.
Heeeeelp!

Weet iemand raad AUB?
dinsdag 10 juni 2014 - 22:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon