menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tulipa tarda

Mareck

Mareck

Ik heb deze winter tulipa tarda bollen gekocht, en in bakken gezet, in goede potgrond. Het groen is prima opgekomen, en ook de bloemknoppen, maar die zijn verdroogd voordat ze opengingen. Grond licht vochtig gehouden. Wat heb ik verkeerd gedaan?
En moet ik de bollen er nu uit halen?
maandag 12 mei 2014 - 18:02
Polplastron

Polplastron

Vreemd .... Bij mij staat T.tarda gewoon in volle grond en deze hebben dit jaar heel mooi gebloeid. Ik zou bijna denken dat je potgrond juist té vochtig geweest is; tulpen houden immers van een goede afwatering en staan in principe liever te droog dan te nat.

Als het loof is afgestorven kan je ze rooien als je dat wenst. Voorzie in elk geval een goede drainage bij het herplanten in pot of zet ze gewoon in volle grond op een zonnige, goed afwaterende plaats.

T.tarda is een van die botanische tulpjes die in principe jaren op de zelfde plaats kan blijven staan.

Groeten,

Pol
maandag 12 mei 2014 - 18:43
Mareck

Mareck

Bedankt voor de info. Ik heb tulipa tarda in de tuin gehad, komende uit een mandje dat mijn man in het ziekenhuis gekregen had van een bezoeker. En wat doe je er daarna mee? We hadden net een kleine tuin, dus daar heb ik ze in gezet, en ze hebben een aantal jaren gebloeid. Verdwenen, waarschijnlijk overwoekerd door klimop, enz. We hebben slechte grond, zavel, met veel stenen erin, en ook zuur (dennenbomen rond het huis).Ik ben dus teleurgesteld. Zure grond heeft ook wel positieve kanten: rhododendrons en azalea's doen het hier prima.
woensdag 14 mei 2014 - 23:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon