menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinmest voor planten

Ga naar meest recente reactie

ruud Leeuw

Ruud Leeuw

hallo ieder , even een vraag , ik heb een doos van 2 kg tuinmest van blokker gekregen van iemand, het zijn korrels en er staat op voor gezonde en sterke planten en uitstrooien van maart tot oktober.
Nu heb ik div. planten in de tuin staan , mijn vraag is bij welke planten mag ik dit zeer zeker niet uitstrooien.
bedankt vast .
gr. ruud.
donderdag 8 mei 2014 - 14:37
cetinel

Cetinel

huh??

"bij welke planten mag ik dit zeer zeker niet uitstrooien" rare vraag, waarom zou je die bij sommige zeer zeker niet mogen uitstrooien??

donderdag 8 mei 2014 - 14:39
jdcoster

Jdcoster

We kennen natuurlijk uw interesse voor- en ervaring met tuinieren niet. Het lijkt zo de eerste keer dat u een bemesting in de tuin overweegt
Er zal wel een doseringsmaat per oppervlakte op die verpakking staan veronderstel ik. Als u die respecteert speelt u volkomen veilig.
Moest u een van die heel zeldzame mensen zijn die een bloemenweide heeft, vol met inlandse orchideeën, strooi er dan absoluut nooit iets op. Die zijn bijna overal uitgestorven door overbemesting.

@cetinel
Ik vind die vraag al niet meer zo raar hoor. Ik heb al wat meegemaakt.
Een vriend die mijn Tagetes mooi vond, gaf ik eens een potje zaadjes mee, genoeg om er een paar duizend te zaaien. Jij heeft in zijn tuin een putje gemaakt, dat potje daarin gegoten en weer dicht gemaakt... .
Ik heb hem toen geholpen met de aanleg van zijn tuin, planten en bomen bezorgd en hem stapsgewijs een en ander geleerd over planten. Nu heeft hij een hele mooie tuin.
donderdag 8 mei 2014 - 15:14
cetinel

Cetinel

das ook weer waar,wa voor ons vanzelfsprekend is is dat niet voor iedereen,kvergeet da wel es,sorry
donderdag 8 mei 2014 - 15:15
ruud Leeuw

Ruud Leeuw

even nog reageren op mijn vraag , het gaat om div. planten die tuinturf dan nodig hebben zoals heide en vele anderen misschien , want anders doe ik tuinmest dit bij die planten die juist arme grond of zure grond moeten hebben .
groetjes ruud.
donderdag 8 mei 2014 - 15:39
satomi

Satomi

Maar dan moeten we wel weten welke planten u in de tuin heeft staan.Helderziend zijn we (nog) niet.
donderdag 8 mei 2014 - 15:49
wilma*15

Wilma*15

Hallo Ruud

Als je eens enkele foto's van de planten die je in je tuin hebt staan hier kan plaatsen dan krijg je zeker de juiste antwoorden.
Want niet elke plant heeft dezelfde behandeling nodig.

Groetjes
donderdag 8 mei 2014 - 15:56
iecee

Iecee

Zure grond planten hebben evengoed mest nodig , dat heeft niets met elkaar te maken, je kan er zoveel mest opgooien als je wil , de grond blijkt zuur, dus dat kan geen kwaad
En arme grond planten zijn er niet zo veel behalve "wilde planten" en meestal kunnen die ook wel een beetje mest gebruiken.

zondag 11 mei 2014 - 10:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon