menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Chelidonium majus - stinkende gouwe wrattenkruid

Ga naar meest recente reactie

patricia nagels

Patricia nagels

Beste
Waar vind ik wrattenkruid? Mijn zoontje van 7 heeft vaak last van wratjes, maar met zijn mentale achterstand is laten bevriezen bij de huisarts een ware nachtmerrie. Er wordt me verteld dat wrattenkruid zetten in je tuin zeker helpt (sap van stengels) - ben dus op zoek naar plantje of zaadjes?
PatriciaDeze vraag is gesteld vanop Chelidonium majus - stinkende gouwe wrattenkruid.
maandag 24 maart 2014 - 12:46
annis

Annis

Ik heb hier planten staan maar nog niet in bloei kan je zaden toesturen als ze rijp zijn.
maandag 24 maart 2014 - 16:08
Figo

Figo

Als je niet te ver af woont kan je bij mij planten komen ophalen.
dinsdag 25 maart 2014 - 08:04
zourky

Zourky

Hallo iedereen ,

Op google stinkende gouwe (afbeelding)éénmaal je de plant kent men vind ze bijna overal zelfs tegen huizen en stoep éénmaal in de tuin moet je er van verwijderen ofwel soep van maken( grapje)

groetjes Richard
donderdag 27 maart 2014 - 07:31
Figo

Figo

"...ofwel soep van maken( grapje).."
Daar zou ik maar mee oppassen: volgens sommige auteurs is de plant "licht giftig"....alhoewel er ooit eens in een bekend "vrouwenblad" gezegd werd van er thee van te trekken...
donderdag 27 maart 2014 - 07:40
iecee

Iecee

kan je bij je naam ook je woonplaats zetten , dat is iets gemakkelijker als je iets zoekt

maar volgens mij helpt wrattenkruid niet zo goes tegen wratten, maar het kan natuurlijk geen kwaad om het te proberen

en het staat eigenlijk overal in het wild .
donderdag 27 maart 2014 - 22:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon