menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nicotina Avalon

Ga naar meest recente reactie

brammeke

Brammeke

Hallo tuinvrienden,
Ik zaaide twee weken geleden binnen in een kleine serre voor het raam deze plant. ik bedekte de aarde lichtjes met wat aarde en ik deed er een beetje steentjes over om ze vochtig te houden. Ik zie nog niks gebeuren. Hoelang kan ik nog wachten voordat ik opnieuw moet beginnen zaaien?
woensdag 26 februari 2014 - 21:00
Rowie

Rowie

Naar ik weet is Nicotiana (tabaksplant) een lichtkiemer en moeten de zaden juist niet afgedekt worden.......daarin zit 'm mogelijk de vertraging. Er is zelfs een kans dat de opkomst van zaailingen zeer matig zal zijn helaas.
donderdag 27 februari 2014 - 06:44
annis

Annis

De zaadjes van de Nicotiana zijn zeer klein en zijn lichtkiemers behoefd dan niet bedekt te worden zoals Rowie reeds heeft geantwoord.
donderdag 27 februari 2014 - 09:49
brammeke

Brammeke

Ik zal ze opnieuw moeten moeten zaaien, denk ik?
donderdag 27 februari 2014 - 18:14
alloo

Alloo

Ik zaai ook elk jaar Nicotiana rustica en tabacum en het duurt maar een 5 tal dagen eer ze kiemen,en niet afdekken ligjes aandrukken en vernevelen,en het is inderdaad fijn zaad.

groetjes Fons
donderdag 27 februari 2014 - 18:34
brammeke

Brammeke

Beste, forumleden,
Mijn zaden zijn aan het kiemen. Ik had de regels van Carol Klein gevolgd: goede zaaiaarde, daarop de zaden, zachtjes aandrukken en bedekken met kleine steentjes om ze tegen uitdrogen te beschermen.
vrijdag 28 februari 2014 - 17:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon