menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Planten voor op het kerkhof

Ga naar meest recente reactie

congoleo

Congoleo

hallo

ben helemaal nieuw hier dus heb geen idee of ik de juiste rubriek te pakken heb maar ik zit met het vogende probleem

ik heb 14 jaar geleden mijn zoon verloren en heb hem begraven op een zeer goed onderhouden gemeentelijke begraafplaats
Daar staat het hele jaar door alles in groei en bloei en ondanks dat het een verdrietige plaats is kom ik er erg graag
Het graf van mijn zoon heb ik geprobeerd aan te passen aan de begroeíng daar maar inmiddels is het een aardig rommeltje aan het worden. Er komt natuurlijk familie en die zetten lukraak het een en ander neer en hoe lief dat ook bedoeld is
Het wordt er niet mooier op
Ik ben inmiddels niet helemaal gezond meer en kan niet meer zo vaak gaan als ik wil dus nu zoek ik advies in waar ik het graf opnieuw mee kan beplanten zodat ik weining onderhoud hoef te plegen en er eigenlijk weinig mogelijkheden blijven bestaan om van alles tussen te planten
Ik zoek dus onderhoudsvriendelijke plantjes of struikjes of boompjes waarvan ik het liefst zou zien dat er door het hele jaar heen ook nog bloeien
Liefst wat laag maar enig hoogteverschil zou wel mooi zijn
Ben zelf een liefhebber van grassen maar weet niet of dat mogelijk is Het graf ligt grotendeels in de zon gedurende dhet grootste deel van de dag en de grond is goed
Alleen na veel regen duurt het lang voordat het vocht is weggetrokken
Om er toch het een ander neer te kunnen zetten zoals vazen en potten denk ik aan staptegels
is er iemand die hier mee te maken heeft gehad en mij kan adviseren

dank
Conny
zondag 25 maart 2007 - 12:35
hildavw

Hildavw

Dag Conny,
Ken je vinca minor, de maagdenpalm ?
Die blijft heel het jaar groen, groeit mooi in de breedte en geeft blauwe bloemetjes.
Wat zeer belangrijk is, dat vraagt helemaal geen onderhoud.
Ajuga reptans is daarvoor misschien ook geschikt, dat zijn meer polletjes, ook wintergroen en maakt vele zijranken en nieuwe rozetten.
Kijk maar eens na op Google.
Veel succes.
Hilda
zondag 25 maart 2007 - 14:40
Plantadvies

Plantadvies

Conny een mogelijkheid is ook om het te laten onderhouden. Informeert u maar eens. Ik wens u sterkte met het verlies van uw zoon.
zondag 25 maart 2007 - 16:19
Annemie

Annemie

Sedumsoorten (soort vetplantjes), de kruipende soorten, vragen ook geen onderhoud en groeien mooi dicht Ze kunnen goed tegen de droogte en er kan eens op gestapt worden.

Annemie
maandag 26 maart 2007 - 19:27
Tomateboer

Tomateboer

Hallo,

Pachysandra
Inderdaad de Vinca minor of major.
zo zijn er nog vele meer...
grt
Angelo
maandag 26 maart 2007 - 21:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon