menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Agastache

Ga naar meest recente reactie

Chantal

Chantal

Ik zou graag Agastache aanplanten.
Heeft er iemand op het forum ervaring mee in zijn tuin. Zijn deze beide variëteiten een aanrader?
'Blue Fortune' of Agastache 'Black Adder'
alvast bedankt
zondag 6 oktober 2013 - 09:36
minouke

Minouke

Het zijn zo al geen langlevende planten maar 'Blue Fortune' komt hier elk jaar trouw terug, op enkele uitzonderingen na.
'Black Adder' niet, staat hier nochtans op het zuiden en goed beschut.
Moet ze telkens opnieuw kopen.
Ik vermoed wel dat ze zich uitzaait maar dan in een veel lichter kleur, want ik vind overal in haar omgeving nieuwe zaailingen.

groetjes
Chantal
zondag 6 oktober 2013 - 09:56
sophora

Sophora

Ik heb 'blue fortune' die heel onregelmatig terugkomt.Coton Candy is nu volop aan zijn tweede bloei.
Agastache Linda, die weet van geen ophouden. Op de foto zie je één plantje. Dat bloeit al drie maand en verliest nu zijn kleur. Of hij er volgend jaar nog terugkomt weet ik niet.

Bloemen & Planten

zondag 6 oktober 2013 - 10:48
Tuinprins

Tuinprins

Volgens mij zijn 'Blue Fortune' en 'Black Adder' beiden steriel dus die zullen zich niet uitzaaien. De gewone Agastache foeniculum (of hoe die tegenwoordig ook mag heten) zaait zich rijkelijk uit, soms zelfs een beetje te.

Er wordt de laatste jaren heel veel gekruist met diverse soorten Agastache. Veel van deze soorten zijn kortlevend (vooral in ons klimaat) maar bloeien lang. Deze kun je het beste als veredelde eenjarigen beschouwen.

Agastache Linda ken ik (nog) niet.


Gegroet, de tuinprins
zondag 6 oktober 2013 - 11:03
minouke

Minouke

Blue Fortune dat wist ik maar niet van Black Adder.
Zouden het dan zaailingen zijn van Golden Jubilee, maar dan zonder het gele blad?
zondag 6 oktober 2013 - 11:53
sugar

Sugar

Je kan die planten ook erg makkelijk stekken om ze een jaartje over te houden.
zondag 6 oktober 2013 - 15:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon