menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meconopsis cambrica

Ga naar meest recente reactie

reneemettrie

Reneemettrie

Heeft iemand ervaring met het opkweken uit zaad van Meconopsis cambrica? Wanneer zaaien en hoe? (Ik heb geen plant maar overweeg een pakje zaad te kopen)Deze vraag is gesteld vanop Meconopsis cambrica.
zaterdag 28 september 2013 - 16:19
vloeiende

Vloeiende

Ik heb geen ervaring met het opkweken zelf, buiten enkele zaailingen die ik eens voor iemand in pot heb gezet als jong plantje. Ik laat ze spontaan hun gang gaan en af en toe pluk ik zaad en zaai dit dan onmiddellijk uit waar ik er graag meer heb.
Blijkt wel dat grotere planten moeilijk te verplanten zijn. (papaverachtige hebben dit over algemeen denk ik)
zaterdag 28 september 2013 - 17:40
reneemettrie

Reneemettrie

Rond welke periode is dat zaaien?
zaterdag 28 september 2013 - 18:37
Tuinprins

Tuinprins

Meconopsis behoort tot de papaverfamilie en veel leden hiervan zijn moeilijk te verplanten.

Wanneer je Meconopsis cambrica het beste kunt zaaien weet ik niet. Ik heb alleen ervaring met de blauwe papaver Meconopsis betonicifolia (of hoe die tegenwoordig ook mag heten). Zaad van de blauwe papaver moet relatief vers zijn wil je goede ontkieming krijgen. Ik weet niet of dat ook geldt voor Meconopsis cambrica.


Gegroet, de tuinprins
zondag 29 september 2013 - 07:55
vloeiende

Vloeiende

IK zaai M. cambrica uit als de zaaddozen spontaan open komen, maar dit is natuurlijk gewoon om te verwilderen en hoeveel % er uit komt weet ik natuurlijk niet. Wel zie ik de kleine planten pas in de daarop volgende lente verschijnen.
zondag 29 september 2013 - 09:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon