menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Skimmia

Ga naar meest recente reactie

Portos56

Portos56

Beste forumlezer,

Ik heb eigenlijk maar één vraagje. Mag of kan men een skimmiaplant snoeien. Zo ja, wanneer gebeurt dit het best ? En hoe wordt er gesnoeid ? Kan dit rigoureus gebeuren ?

Met dank voor de respons,

Portos
donderdag 22 maart 2007 - 19:58
ines

Ines

Hallo Beste,
U wil de skimmia snoeien? Eigenlijk bijna niet verstaanbaar daar het een keinere struik blijft, bent U zeker dat het skimmia is?

U kan snoeien, maar NA de bloei!
De bloei is nu volop bezig....en waarom drastisch snoeien?
Ja, het kan mits U de plant volledig in de schaduw zet en hem voorziet van de nodige meststoffen.
Ik waag mij niet meer aan het drastisch snoeien het duurt veel te lang vooraleer ze terug mooi zijn,
eigenlijk zijn het trage groeiers dus na de snoei duurt het zeker 2 jaar vooraleer er resultaat is.
donderdag 22 maart 2007 - 22:40
Esem

Esem

ines,
skimmia blijft echt niet zo klein hoor.Ik weet er hier bij ons enkele staan die meer dan 3meter hoog zijn.
Maar echt drastisch snoeien zou ik nu ook niet doen.
Zoals je al aangeeft gaat de plant nu volop gaan bloeien,en als je hen dan toch wil bijsnoeien doe dit dan na de bloei.
Persoonlijk snoei ik zelf zelden of nooit een skimmia alleen een beetje fatsoeneren door hier en daar een te lange twijg weg te snoeien.
Gr Esem,
vrijdag 23 maart 2007 - 00:29
Tomateboer

Tomateboer

Amai Esem 3 meter da's gigantisch.
Ja dan kan je gaan snoeien,...
Meneer of mevrouw daarentegen, ik zou niet drastisch gaan snoeien...
Ze bloeien nu en wanneer je snoeit, geen vruchtjes.
Mijn raad, nu niet snoeien
grt
Angelo
vrijdag 23 maart 2007 - 06:59
Plantadvies

Plantadvies

De Skimmia heeft in principe geen snoei nodig, maar dat is niet uw vraag. U kunt dus snoeien.
vrijdag 23 maart 2007 - 16:17
Portos56

Portos56

Aan allen bedankt voor de tussenkomst. Het is dus wel degelijk een skimmia en meet ongeveer twee meter doormeter en grootte ongeveer anderhalve meter. Het is eigenlijk niet in de hoogte dat ik zou snoeien docht eerder in de breedte. Ikm mzal dus zeker wachten tot hij volledig is uitgebloeid. Nogmaals bedankt.

groeten, Portos
vrijdag 23 maart 2007 - 18:47
annis

Annis

Ik heb zelf ook een Skimmia in de tuin die 3 m breed en 1,5 m hoog is. Regelmatig na de bloei snoei ik de meest uitstekende takken bij zodat hij mooi in bolvorm blijf.

Annis
vrijdag 23 maart 2007 - 19:41
AloysvanKempen

AloysvanKempen

Even een vraagje,
ik lees vaak dat je de skimmia niet mag snoeien, dat men zich afvraagt waarom snoeien, die wordt toch niet zo groot etc. Nu lees ik dat u snoeit en mijn skimmia in mijn niet al te grote tuintje is inmiddels 2x2x2 meter en begintuintje. stevig te overheersen. Waar knip ik precies de takken af zodat ik toch nog een mooie skimmai overhoudt. Want hij is nu wel mooi, maar overheerst mijn tuintje
Met vriendelijke dank voor de tips die ik mag ontvangen
Aloys van Kempen
Terheijden
zaterdag 28 april 2007 - 01:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon