menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cotoneaster dammeri

Ga naar meest recente reactie

lente64

Lente64

Ik wil graag weten door wat mijn Cotoneaster dammeri belaagd wordt (zie foto). De blaadjes worden geel en vallen af, of er worden hapjes uit gebeten en sommige hebben zwarte spikkels.
Hij staat in een grote bak op mijn balkon. Ik heb geen tuin, alleen een balkon, en probeer het daar zo groen mogelijk te maken. Dat valt echter niet mee. Ik heb constant af te rekenen met ziekten of plagen.

Bloemen & Planten

zondag 25 augustus 2013 - 18:14
vloeiende

Vloeiende

Staan uw planten regelmatig te droog of te nat? Geef je af en toe wat meststoffen in het begin en tijdens het groeiseizoen? Hapjes uit het blad zou van een snuitkever kunnen zijn maar op de foto is daar toch geen noemenswaardige schade van te zien vind ik persoonlijk.
zondag 25 augustus 2013 - 20:31
lente64

Lente64

Zou wel kunnen dat ik ze te veel giet.
Heb eens opgezocht wat de snuitkever zoal "uitvreet". De hapjes uit mijn blaadjes vallen inderdaad nogal mee. Zouden het misschien slakken kunnen zijn? Vind regelmatig blaadjes die aaneen gekleefd zitten door een plakkerige brij.
zondag 25 augustus 2013 - 21:32
Tuinman65

Tuinman65

Slakken vreten niet aan Cotoneaster. Die lusten liever malse blaadjes.
Zal wel te maken hebben met te weinig of te veel mest en/of water.
Leo
zondag 25 augustus 2013 - 23:11
satomi

Satomi

Zitten er gaten onderin de bak voor afwatering of blijft er water in de bak staan?
dinsdag 27 augustus 2013 - 10:51
lente64

Lente64

Er zitten gaten in de bakken. Het zijn grote bakken (h:1m, b:80cm, d:30cm), halfvol met hydrokorrels en dan pas aarde. Ze staan wel in volle zon. Maar daar kunnen ze normaal tegen.
vrijdag 30 augustus 2013 - 20:21
lente64

Lente64

Heb de dader(s) gevonden. Op heterdaad betrapt. Ik zag een felgroene kever die zich tussen de blaadjes voortbewoog. Na enig opzoekwerk denk ik hem te kunnen identificeren als de groene stinkwants. Dat verklaart ook de vieze plakkerige brij, waardoor blaadjes soms samengekleefd zaten.
zondag 22 september 2013 - 14:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon