menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Herfstanemoon voor halfschaduw

Ga naar meest recente reactie

rstuut

Rstuut

Op een plek waar relatief weinig zon komt, zou ik herfstanemonen willen planten. Nu is mijn vraag welke soort en vari
woensdag 7 augustus 2013 - 22:36
sugar

Sugar

Herfstanemonen doen het allemaal goed in Halfschaduw = 3-5 uur zon per dag. Ik heb 3 cultivars, die allen goed veel zon verdragen. Het zijn geen
woensdag 7 augustus 2013 - 22:45
rstuut

Rstuut

Dank voor uw reactie. Ik was misschien wel iets te optimistisch door halfschaduw te schrijven, want eigenlijk komt er maar circa 2 uur zon per dag.
donderdag 8 augustus 2013 - 14:34
sugar

Sugar

Dat zal waarschijnlijk ook wel voldoende zijn. Koop je gewoon enkele planten, je zal snel merken of het OK is of niet.
donderdag 8 augustus 2013 - 15:19
vloeiende

Vloeiende

Ik heb al enkele jaren Anemone Honorine Jobert staan in tamelijke schaduw (onder eik) en de bloei is teleurstellend vergelijkbaar met planten die zon krijgen. Met twee uur zon zal het waarschijnlijk al beter zijn dan bij mij maar planten die voldoende zon krijgen doen het toch beter.
donderdag 8 augustus 2013 - 19:23
Lino

Lino

Hier stond de Honorine Jobert in de schaduw. Met weinig bloei, maar hij is ondertussen zelf spontaan naar de zonnige kant gekropen. benieuwd hoe de bloei dit jaar zal zijn.
vrijdag 9 augustus 2013 - 16:16
rstuut

Rstuut

Dank voor jullie reacties. Honorine Jobert houdt blijkbaar niet zo van schaduw, dus die zal ik in elk geval niet planten. Ik denk dat ik het dan eerst maar probeer met een roze bloeiende soort, K
vrijdag 9 augustus 2013 - 20:31
Tuinman65

Tuinman65

Herfstanemonen doen het absoluut niet in de schaduw.
Veel blad, ijle groei maar weinig of geen bloemen.
Leo
vrijdag 9 augustus 2013 - 22:59
sugar

Sugar

Leo, ze hebben twee uur zon, ik denk dat dat nog wel gaat lukken. 't Proberen waard in ieder geval
vrijdag 9 augustus 2013 - 23:28
vloeiende

Vloeiende

als het geen anemone hoeft te zijn kan je Aster divaricatus gebruiken, kan goed tegen schaduw, maar dat was je vraag niet zeker.
Welke herfst anemone het best bloeit in de schaduw weet ik niet
zondag 11 augustus 2013 - 01:31
Tuinprins

Tuinprins

Wil je rijkbloeiende herfstanemonen dan hebben ze in het groeiseizoen toch wel minimaal 4
zondag 11 augustus 2013 - 07:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon