menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Triestige vijgenplant

Ga naar meest recente reactie

Agda

Agda

Ik heb een week of 2 geleden een mooie vijgenplant gekocht (Ficus carica) in een tuincentrum, en nu vallen zijn bladeren af. Ik heb hem water gegeven tijdens die warmte en zo.
Wat ik nog niet gedaan heb, is hem in een grotere pot gezet. Normaal doe ik dat met planten altijd als ik ze gekocht heb, maar met de warmte heb ik dat wat uitgesteld.
Hij staat aan de zonnige kant van mijn ommuurde terras. Zou het die warmte geweest zijn, of zou het verpotten helpen ?

't Is de eerste "dure" vijgenplant die ik gekocht heb. Ik had er voordien die ik van iemand had gekochte die ze stekte, maar ze zijn deze winter kapotgegaan. Met die andere heb ik nooit problemen gehad (dat waren brown turkeys, dacht ik).
woensdag 7 augustus 2013 - 16:34
Bombycilla

Bombycilla

Heb je de plant gelijk in de zon gezet?
woensdag 7 augustus 2013 - 16:38
Agda

Agda

Ja, eigenlijk wel. Nu, die zon is er niet heel de dag. Ik heb hem er 's avonds gezet, als de zon weg was en 2 weken geleden was het nog niet op z'n heetst. Zou de schok te groot geweest kunnen zijn ? Stom, daar heb ik eigenlijk niet over nagedacht.
woensdag 7 augustus 2013 - 16:43
Bombycilla

Bombycilla

Ik denk toch aan zonnebrand
woensdag 7 augustus 2013 - 16:49
Agda

Agda

Maar dan komt het waarschijnlijk wel terug in orde nadien ? Nu is het gelukkig niet meer zo zonnig, maar ik zal hem een tijdje misschien op een minder zonnig plekje plekje zetten en in ieder geval in een grotere pot zetten, want die potjes van de winkel zijn zo toch klein. bedankt voor de info.
woensdag 7 augustus 2013 - 16:59
porphyrion711

Porphyrion711

ik heb dit jaar de vijgen van mijn Vijg gehaald.

hij had er zeker 30 hangen ( kleine boom) en liet al zijn blad vallen. ik geef hem 1x per 10 dagen meststoffen bij.

sinds ik de vijgen er heb afgedaan is hij weer helemaal de oude.

dus als er aanhangen zou ik dat toch wel overwegen om ze eraf te halen.

zeker niet vergeten van hem meststoffen te geven.

woensdag 7 augustus 2013 - 23:07
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 4? (beveiligingscontrole) *