menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acer palmatum Atropurpureum

Ga naar meest recente reactie

katja_zwie16

Katja_zwie16

wanneer moet ik snoeien?Deze vraag is gesteld vanop Acer palmatum Atropurpureum.
zondag 26 mei 2013 - 23:23
katja_zwie16
zondag 26 mei 2013 - 23:23
Tuinman65
zondag 26 mei 2013 - 23:28
pfvandenboogaa11

Pfvandenboogaa11

Bij voorkeur nooit! Zulke mooie struiken laat je op een karakteristieke, = natuurlijke wijze uitgroeien. Geduld en de struik weet best wel hoe ze moet groeien.
maandag 27 mei 2013 - 13:25
Tuinprins

Tuinprins

Beste tijd hiervoor is juni/juli. Snoei liever geen al te dikke takken weg want de snoeiwonden kunnen een invalsbron voor allerlei schimmelziektes zijn. Let ook op de vorm als je gaat snoeien want het is heel makkelijk om die te verpesten.

Gegroet, de tuinprins
maandag 27 mei 2013 - 19:19
Tuinman65

Tuinman65

Zo iemand is toch geen antwoord waard.

Leo
maandag 27 mei 2013 - 22:47
WiPe

WiPe

Misschien niet, maar door dat te stellen heb je al een antwoord gegeven.

Ik heb nog nooit een Japanse esdoorn mooier zien worden door snoeien. Integendeel zelfs. Beter niet snoeien en de plant de kans geven zijn eigen gang te gaan, dat geeft het beste resultaat.
dinsdag 28 mei 2013 - 18:43
Tuinprins

Tuinprins

Ik wel: er zijn hele mooie bonsais van Japanse esdoorns. Is natuurlijk ietwat kunstmatig en niet ieders smaak maar ik vind dat daar hele fraaie exemplaren tussen zitten.
dinsdag 28 mei 2013 - 20:30
WiPe

WiPe

Bref,

ik ga er van uit dat als je vraagt wanneer je een Japanse esdoorn moet snoeien, je dan niet bezig bent met bonzais. Anders ben je wel heel erg amateuristisch bezig...
dinsdag 28 mei 2013 - 21:01
pfvandenboogaa11

Pfvandenboogaa11

" Ik heb nog nooit een Japanse esdoorn mooier zien worden door snoeien. Integendeel zelfs. Beter niet snoeien en de plant de kans geven zijn eigen gang te gaan, dat geeft het beste resultaat. "

Kijk dat bedoel ik nou.


dinsdag 28 mei 2013 - 22:08
Tuinman65

Tuinman65

Ik heb een heel mooie Japanse esdoorn in de tuin. Nog nooit gesnoeid.
Ik zal mijn dochter nog eens vragen om wat foto's te komen nemen.

Leo
dinsdag 28 mei 2013 - 22:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon