menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alcea x Althaea Park Rondell

Ga naar meest recente reactie

Vlinderr

Vlinderr

Ik zoek zaden van deze Alcea. Wie weet waar zaden van deze stokroos worden aangeboden?Deze vraag is gesteld vanop Alcea x Althaea Park Rondell.
donderdag 23 mei 2013 - 22:35
Linde33

Linde33

In onze tuin staat Alcea Park Allee en bloeit geel. De plant bloeit heel lang maar heeft nog nooit zaden opgeleverd. Ik denk dat voor Park Rondall hetzelfde is.

vrijdag 24 mei 2013 - 19:10
Vlinderr

Vlinderr

Linde33: vorig jaar heb ik de A. Park Allee gezaaid. Ik hoop dat de plant dit jaar gaat bloeien (en ook dat het echt de a. Park Alee is). Even afwachten dus. Op verschillende websites heb ik toch gelezen dat de plant vermeerderd wordt door zaaien.
vrijdag 24 mei 2013 - 20:34
minouke

Minouke

Ik dacht dat de plant steriel was, in elk geval nooit zaailingen gevonden.
Vermeerderen kan volgens mij uitsluitend door stekken.

gr
Chantal
vrijdag 24 mei 2013 - 21:09
Linde33

Linde33

Ben benieuwd of het de Park allee is die je gezaaid hebt.
Hierbij een foto van de plant in bloei.

Bloemen & Planten

zaterdag 25 mei 2013 - 09:18
minouke

Minouke

Volgens mij zal het de gewone stokroos zijn, de Alcea rosea die Vlinder gezaaid heeft.
zaterdag 25 mei 2013 - 09:26
Vlinderr

Vlinderr

Ik ben nu ook heel erg nieuwsgierig. Het blad wijkt wel af van mijn andere stokrozen. Ik kom hier op terug.

http://www.malvaceae.info/Genera/Malva/Park.php
zaterdag 25 mei 2013 - 13:42
minouke

Minouke

Er zijn verschillende soorten stokrozen, er is
zondag 26 mei 2013 - 08:42
Vlinderr

Vlinderr

Hier een foto van het blad van mijn (vermeende) A. Althea Park Allee. Ik kan het blad op de foto van Linde33 niet goed zien, toch lijkt dat blad mij ronder.

Bloemen & Planten

dinsdag 28 mei 2013 - 12:05
Linde33

Linde33

Net een foto gemaakt van het blad van de Park Allee lijkt me dat deze bladeren wat spitser zijn.
Heeft de plant die je zoekt hetzelfde blad en word de plant ook zo groot?
Linde.

Bloemen & Planten

dinsdag 28 mei 2013 - 16:03
Vlinderr

Vlinderr

Ja, het wordt nu misschien wat verwarrend. Ik wil graag de A.Althea Park Rondell. Ik dacht dat ik de A. Althea Park Allee had gezaaid.
Nu lijkt het blad van de plant van Linde33 niet helemaal precies op het blad van mijn plant. Mijn conclusie is dan nu ook dat mijn stokroos niet de Park Allee is. wat het dan wel is??? Even wachten nog op de bloemen. Dnweten we het zeker.
dinsdag 28 mei 2013 - 19:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon