menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cortaderia selloana of Gynerium

papypc

Papypc

Hello,
heb 5 jaar geleden zo'n plantje achter het vijverke gezet ! Is nu wel 2,5m hoog (de bladeren) en heeft een diameter bereikt ong. gelijk aan zijn hoogte. Mag ik die (flink!) inkorten? Mag ik hem uitplanten en opsplitsen? Wat is de meest geschikte periode ? (heb gelezen april, maar vind hier niet veel betrouwbare info over).
Dank u bij voorbaat
papypc
vrijdag 9 maart 2007 - 13:59
Esem

Esem

Het is vrij simpel, groenblijvende/bladhoudende siergrassen worden niet afgeknipt, de bladverliezende wel. Uitdunnen van groenblijvende grassen kan het hele jaar. De niet groenblijvende siergrassen kunnen nu (maart) worden afgeknipt.
Deze kunnen tot tegen de grond worden afgeknip en zijn in een tuinseizoen weer van hoogte.
Gr Esem
vrijdag 9 maart 2007 - 15:45
ines

Ines

ALs de plant 2.5m is hebt U 5 planten.
Ik ben aan het denken dat U voor dat werk met 2 personen zal moeten zijn want het is hard labeur..
Goede raad steek eerst de pol in stukken en graaf daarna uit want als U de pollen achteraf moet delen
zal U een engelbewaarder nodig hebben en pas op van de snijdende bladeren....ik zie het weeral gebeuren (die pollen blijven niet horizontaal liggen als ze uit de grond zijn)
groetjes,ines
dinsdag 13 maart 2007 - 00:28
papypc

Papypc

Dank U beiden voor deze nuttige informatie.
Begin er vandaag nog aan met hulp van vrouwtje lief (is ook uitgerust met passende "lange mouwen" en handschoenen, want idd, het zijn echt snijdende bladeren).
groetjes,
papypc
dinsdag 13 maart 2007 - 10:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon