menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Anemone blanda Blue Shades

Ga naar meest recente reactie

Tie

Tie

Vorige oktober heb ik anemone blanda Blue Shades geplant maar daar is geen spoor van te bekennen geweest. Zijn er lotgenoten? Oorzaak de lange winter? Tie.Deze vraag is gesteld vanop Anemone blanda Blue Shades.
zondag 21 april 2013 - 11:52
Bombycilla

Bombycilla

ik week de knolletjes altijd een paar uur voor het planten omdat ze vaak erg droog aangeboden worden
zondag 21 april 2013 - 12:00
Tie

Tie

heb ik gedaan.
zondag 21 april 2013 - 12:10
pfvandenboogaa11

Pfvandenboogaa11

Ik heb al wel loof, maar ze bloeien toch veel later?
zondag 21 april 2013 - 13:33
Bombycilla

Bombycilla

Hier bloeien ze nu
maandag 22 april 2013 - 08:31
vijfhoeven

Vijfhoeven

Hebben waarschijnlijk te nat gestaan, te diep of eventueel woelmuizen.

Jan
maandag 22 april 2013 - 15:10
hillie

Hillie

hier ook nog niets te vinden van een annemoontje
die bloeien toch later ?
maandag 22 april 2013 - 15:48
Tie

Tie

Ik heb ze geplant onder een treurberk tussen een Geranium Rosanne, Cyclamen Coum en Cyclamen Hederifolia, Speenkruid en Bergenia. Die stellen het allemaal wel. Het is er niet te nat en ik heb geen last van woelmuizen. Ik zal het nog een paar dagen aanzien eer ik graaf om te zien of er nog iets van over blijft.
Nee, Hillie, die bloeien normaal in maart. Dit jaar zou dat dan nu moeten zijn. Maar hier geen spoor.
maandag 22 april 2013 - 20:50
hillie

Hillie

aha,dan moet ik het dit jaar zonder doen
maandag 22 april 2013 - 20:59
Tuinman65

Tuinman65

Nog geen konijnen gezien?
Die lusten dat ook graag.

Leo
maandag 22 april 2013 - 23:06
Jonas8500

Jonas8500

Ik had vorig jaar hetzelfde, geen Anemonen te zien. Dit jaar zijn ze allemaal uitgekomen weliswaar met een jaartje vertraging...

dinsdag 23 april 2013 - 07:54
Tie

Tie

Geen konijnen. Ik zal me laten inspireren door Jonas en een jaartje geduld oefenen.
dinsdag 23 april 2013 - 10:48
hillie

Hillie

hier ook zo,geen konijnen
dan maar een jaartje overslaan
dinsdag 23 april 2013 - 11:40
krissy

Krissy

Hier bloeien ze ook.
Ik heb ze niet geweekt alvorens ze te planten...
vrijdag 26 april 2013 - 06:44
reneemettrie

Reneemettrie

Hier bloeien ze al een tijdje. Vorige jaren was dat samen met Tulipa tarda, nu zijn de tulpen later.
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 26 april 2013 - 19:09
Tie

Tie

Mooie combinatie met die tulpen en vergeet-mij-nietjes en het groen van akelei! Wat is de standplaats en het soort grond?
Ik heb vorige herfst tulipa turkestanica geplant en die heeft het vrij goed gedaan voor een eerste jaar, maar omdat ze zo vroeg is stond ze alleen. Deze tulipa tarda is mooier en heeft al mooi gezelschap. De prijs voor het wachten...
vrijdag 26 april 2013 - 20:41
reneemettrie

Reneemettrie

Deze staan onder struiken. Ik woon in Henegouwen, dus vrij zware grond. Ik heb ze nu ook op een open deel gezet maar gezien het rare weer kan ik niet zo goed vergelijken. Wat hoogte betreft denk ik dat de tarda beter bij de anemonen past dan de turkestanica. En turkestanica is hier al uitgebloeid voor de tarda en de anemonen bloeien.
vrijdag 26 april 2013 - 21:13
Flyer

Flyer

Ik kan het je pas volgend jaar laten weten. De mijne steken net de grond in. Als de kwaliteit dezelfde is als de blauwe druifjes die ik tegelijk gekocht heb zit het wel goed. Die begonnen nl prompt te groeien (te rap dus wegens het plots terug warmer worden).
vrijdag 1 november 2013 - 11:28
Tuinprins

Tuinprins

Het loof van blauwe druifjes verschijnt altijd in het najaar. Heeft dus weinig te maken met de bovengemiddelde temperatuur in oktober.


Gegroet, de tuinprins
vrijdag 1 november 2013 - 11:48
Flyer

Flyer

Bedankt voor de info, nu ben ik al veel geruster dat ze het goed stellen
vrijdag 1 november 2013 - 12:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon