menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Morgen volle grond zaaien

Ga naar meest recente reactie

Angelo

Angelo

aangezien het stilaan lente is, zou ik graag al zaden buiten zaaien, zoals reukerwten, bonen, ipomea's, goudsbloemen, lupinen, en vele andere


is dat mogelijk?
dinsdag 6 maart 2007 - 22:29
lisa

Lisa

angelo ,de bloemzaden kun je rustig zaaien-ik persoonlijk zaai de bonen en erwten altijd iets later

groetjes lisa
dinsdag 6 maart 2007 - 23:23
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

aangezien het stilaan lente is, zou ik graag al zaden buiten zaaien, zoals reukerwten, bonen, ipomea's, goudsbloemen, lupinen, en vele andere


is dat mogelijk?

OK. Doen. Ikzelf heb er morgen speciaal verlof voor genomen, voor de uien,erwtjes en worteltjes toch. De Ipomoea's zou je best in een bakje op de vensterbank zaaien en pas eind april of zelfs in mei daarmee buiten komen.
Voor bonen is het buiten en in vollegrond ook nog te vroeg hoor.
De papavers worden morgen ook gezaaid, breedwerpig, lukraak en met gulle hand wordt het zaad over de borders verspreid. Dat geeft het mooiste resultaat.
dinsdag 6 maart 2007 - 23:32
lisa

Lisa

jd, ik doe zoals je zegt ook de bonen later ,maar de erwten ook meestal zo ca, midden maart

lisa
dinsdag 6 maart 2007 - 23:54
Angelo

Angelo

ok, dan ga ik morgen eens goed kijken wat ik kan zaaien se, ik zal natuurlijk hier alles bijhouden he
woensdag 7 maart 2007 - 00:13
lisa

Lisa

oke angelo

lisa
woensdag 7 maart 2007 - 10:52
an

An

aangezien het stilaan lente is, zou ik graag al zaden buiten zaaien, zoals reukerwten, bonen, ipomea's, goudsbloemen, lupinen, en vele andere


is dat mogelijk?


kan dat dan ik heb zo slechte ervaring met op de volle grond zaaien ,komt nooit goed opik heb passie bloem ook vorig jaar buiten gezaaid in mei junie maar dat werd niks en nog 3 andere soorten doe ik dan iets fout
ik heb ook ipomeas en goudsebloemen en lupinen,
wat kan je dan het beste doen binnen of buiten zaaien.
graag advies wat het gaat mij allebei slecht af het komt wel boven en daarna gaat het fout.
heb het in de volle grond zelfs afgerasterd maar het lukt gewoon nietkomt boven en daarna heb ik niets meer en binnen wordt het vaak een raare dunne sliert net of ie uit zijn kunnen is gegroeid niet een mooi plantje
gr an
woensdag 7 maart 2007 - 11:22
Angelo

Angelo

die lange scheuten binnen, zijn een teken van te weinig licht tijdens het groeien.

ik heb goede resultaten met buiten zaaien, vooral goudbloemen, en bonen enzo, die zaai ik altijd buiten.

groetjes
woensdag 7 maart 2007 - 13:01
lisa

Tekst aangepast

Lisa

an, het is zo als ze niet genoeg licht krijgen groeien ze niet zo goed en krijg je van de dunne stengels
heb zelfs geen probleme me ,de moeilijke zaden zaai ik altijd voor, de lupine heb ik ook al in de grond
gedaan en het ging vrij goed

lisa
woensdag 7 maart 2007 - 13:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon