menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acanthus mollis

Ga naar meest recente reactie

marcote

Marcote

Ik heb al 2 jaar de Acanthus mollis in de tuin staan maar hij heeft nog nooit gebloeid hoe kan dit??Deze vraag is gesteld vanop Acanthus mollis.
vrijdag 1 maart 2013 - 10:53
eveliendeboever

Eveliendeboever

Dit kan komen omdat de grond te zwaar bemest werd.
Acanthus vraagt een arme grond.

Met vriendelijke groeten
Het e-flowers.be team
vrijdag 1 maart 2013 - 11:15
minouke

Minouke

Marcote, dat is een moeilijke tante in de tuin.
Ieder jaar maakt ze blad en bloeien dat is dan afwachten en soms om de zoveel jaar wilt ze dan bloeien.
Hier op het forum zijn er nog topics over dat feit.
Beter is Acanthus spinosus, die bloeit elk jaar.
A. hungaricus ook denk ik maar heb die niet staan en kan daar niet veel van zeggen.


Zoals hierboven al gezegd is , geen mest toedienen maar dan nog, de mollis is en blijft een moeilijke.
vrijdag 1 maart 2013 - 11:15
marcote

Marcote

Dank voor de info!! Ik bemest hem nooit maar hij staat wel op kleiachtige veengrond maar het feit dat het een lastige plant is om in bloei te krijgen vind ik dan weer een uitdaging zal hem eens verrassen met wat arme grond rond de wortels!Dank
vrijdag 1 maart 2013 - 11:27
satomi

Satomi

Acanthus mollis heb ik jaren in mijn vorige tuin gehad en was zelfs lastig op een gegeven moment want de plant breidde zich flink uit. Standplaats op het zuid-oosten -maar de oostenkant werd afgeschermd door een rij huizen. Geplant in een vehoogde border die zo'n 3 uurtjes middagzon kreeg. Bloeide ieder jaar uitbundig!

De grond in de border was potgrond gemengd met tuinturf. Daar stonden ook zonneroosjes en lavendel die het geweldig deden, alsmede Buddleja, Buxus, Sanguisorba obtusa, bodembedekkende witte roosjes, Lathyrus latifolius en verschillende Clematissen. Geen arme grond dus, maar wel droge voeten 's winters.

Daarentegen hheft mijn moeder al jaren A. spinosus staan, maar die doet het voor geen meter. Misschien 2 keer gebloeid in al die tijd.
vrijdag 1 maart 2013 - 11:53
Tuinprins

Tuinprins

Het kan ook zijn dat ervan de diverse Acanthussoorten verschillende klonen in de handel zijn. Dit kan verklaren waarom bijv. Acanthus spinosus bij de ene wel bloeit en bij de andere niet.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 1 maart 2013 - 20:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon