menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nu al gezaaid advies nodig

Ga naar meest recente reactie

Angelo

Angelo

ik heb vandaag in potjes gezaaid,
met name de volgende zaden:

-rudbeckia gloriosa daisy
-digitalis
-stokrozen
-riddersporen

dit is toch niet te vroeg dat ik ze gezaaid heb he?

kan ik ook gewoon zaad van deze planten gewoon om de grond gooien, en ze laten groeien?

alvast bedankt
zaterdag 24 februari 2007 - 14:42
lisa

Lisa

hallo angelo,
zeker kunen de zaden nu gezaait worden -ik zaai ze ook altijd iets vroeger -ik denk dat dit geen problemen geeft/bij mij althans liggen al heel veel zaden te kiemen

groetjes lisa
zaterdag 24 februari 2007 - 18:40
Angelo

Angelo

ok, dat is goed, kan ik ze ook al gewoon op de grond zaaien? ter plekke dus.....

dank je wel Lisa
zaterdag 24 februari 2007 - 22:06
lisa

Tekst aangepast

Lisa

angelo. de digitalis is en koudkiemer /doe ze twee daden in de diepvries en daarna zaaien
hou je van een verwilderde tuin ,dan kun je de zaden streuen,de stokroos kan ook in de grond
de ridderspoor kan ook in potje, niet met aarde afdekken of gewon in de tuin,de rubeckia kan nu in potjes
groetjes lisa
zondag 25 februari 2007 - 09:39
Tomateboer

Tomateboer

Ja Lisa, ik zoals je zegt is de ridderspoor een lichtkiemer als ik me niet vergis.
De anderen kunnen gewoon in potjes gezaaid worden.
grt
Angelo
zondag 25 februari 2007 - 09:54
Angelo

Angelo

ok, heel fel bedankt.

hoe zit het met lupine?
kan ik die ook 2 dagen in de diepvries leggen?

mvg
zondag 25 februari 2007 - 12:40
Tomateboer

Tomateboer

Ik denk dat dat zelf niet nodig is, het zijn koudkiemers, dus gewoon maken dat ze niet in een verwarmde plaats staan.
Houd er wel rekening mee dat Lupines pas bloeien na 2 jaar
grt
Angelo
zondag 25 februari 2007 - 12:53
lisa

Lisa

ja, angelo heeft gelijk de lupine kun je gewon in een potje zaaien ,in de aarde gaat ook
wel dan veel ruimte laten zij worden in de regel groot -als het boomlupines zijn

groetjes lisa
zondag 25 februari 2007 - 14:11
Angelo

Angelo

ik had vorig jaar omstreeks deze tijd lupine gezaaid, zij werden onmenselijk groot! ligt dat aan de paardenmest misschien?

zij hadden een stam zo dik als mijn pols, en waren heel mooi, ze hadden dat zelfde jaar nog bloemen, maar zo heeeel klein bloemtrosjes.

ik zie ze dit jaar al opnieuw uitschieten, ik vindt lupine beeldig, jammer bloeien ze niet zo lang.
zondag 25 februari 2007 - 16:01
lisa

Lisa

angelo, dan zijn het zeker boom lupinen deze worden echt groot-de "normale lupines zijn veel kleiner

zondag 25 februari 2007 - 18:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon