menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waar Aronskelken in pot kopen

Ga naar meest recente reactie

Smashing

Smashing

Hoi, ik ben nieuw hier en mijn vriendin is gek van Aronskelken. Ik wil haar verrassen met enkele gepotte Aronskelken, haar favoriete bloem (liefst dan nog in speciale kleuren). Maar ofwel kan ik alleen de bloembollen bestellen ofwel zijn deze bijna onmogelijk te vinden in de lokale tuincentra of winkels. Hebben jullie enige tips? Of mensen dat deze in potten verkopen? Alvast bedankt!
dinsdag 9 oktober 2012 - 03:57
BOSVROUW

BOSVROUW

Het is echt moeilijk om een speciale soort te vinden . Ben al jaren op zoek naar een gele zantedeschia(latijnse naam) die zeer hoog en groot van bloem is. Was enkel te vinden bij Kapiteyn in het noorden van Nederland . En die levert alleen aan groothandels. Hij is soms ook bepaalde week-ends aanwezig in het voorjaar in Keukenhof. Heb de bloem nooit gevonden en nu kweekt hij ze niet meer. Als je op z'n site kijkt kan je een uitgebreide collectie zien.
dinsdag 9 oktober 2012 - 09:45
Smashing

Smashing

Ik zou al zeer blij zijn met een gewone witte.
dinsdag 9 oktober 2012 - 10:26
BOSVROUW

BOSVROUW

Die kan je in elk plantencentrum kopen, maar of ze nog bloeien, is een andere zaak! Het seizoen is voorbij! In het late voorjaar heb je meer kans!
dinsdag 9 oktober 2012 - 10:30
Smashing

Smashing

Hier in het hageland vind je ze toch niet. Ik wil er enkele in een pot als attentie voor mijn vriendin. Met wat goede zorgen overleven ze wel. Bedankt!
dinsdag 9 oktober 2012 - 10:34
hildavw

Hildavw

Zou Intratuin in Aarschot ze niet hebben?
Misschien nu niet, maar dan toch in het voorjaar.

groetjes

Hilda

Bloemen & Planten

dinsdag 9 oktober 2012 - 20:22
danny2

Danny2

Heb er hier nog enkele staan in pot, deze beginnen nu toch stillaan te verwelken.
Is inderdaad in het voorjaar in elk tuincenter of op elke plantenbeurs te vinden.
Vermoedelijk heeft 'Fons' of ook 'Alloo' er nog staan, zij zijn beiden van Mol en ook aktief op dit forum.

groetjes danny
dinsdag 9 oktober 2012 - 20:51
Smashing

Smashing

Oke thanks voor de reacties, ik ga is kijken (en heb ook al iemand in Bonheide gevonden die nog gepotte heeft).
dinsdag 9 oktober 2012 - 21:56
sophora

Sophora

Op Plantenbeurzen vind je wel aronskelken in pot.

Een jaar of vier geleden heb ik een Zantedeschia Schwarzwalder gekocht.
Wel een bol. Ik vond het zo een mooie plant met zijn bijna zwarte bloemen.
Ik twijfelde wel aan zijn winterhardheid. Heb hem de grond ingestoken en hem vergeten want ik zag na de winter niets bovenkomen.
Nu, vier jaar later is het een stevige plant geworden en heeft heel de zomer gebloeid.
Nooit afgedekt want ik dacht dat hij dood was. dus el degelijk interhard;
sophora
woensdag 10 oktober 2012 - 20:42
Snuitje

Snuitje

Wij hebben er wel een paar in kuip staan op shool. Ze staan niet in bloei. Het zijn witte en zijn te koop.
Dit is wel in België waarover ik spreek
zaterdag 13 oktober 2012 - 09:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon