menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is het en hoe verzorg is het

Ga naar meest recente reactie

shelly

Shelly

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:22
shelly

Shelly

Nummer 2

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:23
shelly

Shelly

nummer 3

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

URL GEBLOKKEERD 04e7ccf7f2ade1aab2e621d3f1bc998e.jpg

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:33
satomi

Satomi

1. Prunus laurocerasus 'Otto Luycken' (laurierkers); heester, evt. snoeien tussen mei en september

2. Tiarella cordifolia (schuimbloem); half wintergroene vaste plant voor vochtige schaduw, evt afknippen in maart

3. Cytisus x praecox (brem); wintergroene, niet bladhoudende heester, ieder jaar meteen na de bloei sterk terugsnoeien maar niet in bruine takken knippen. Er moet nog wat groen zijn onder de plaats waar u knipt.
donderdag 2 augustus 2012 - 12:34
shelly

Shelly

nummer 4

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

[afbeelding verwijderd niet-https][/img]

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:35
shelly

Shelly

nummer 5

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:37
shelly

Shelly

nummer 6

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:39
shelly

Shelly

nummer 7

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:41
shelly

Shelly

nummer 8

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:42
shelly

Shelly

nummer 9

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:44
shelly

Shelly

nummer 10

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:44
shelly

Shelly

nummer 11

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:45
shelly

Shelly

nummer 12

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:47
shelly

Shelly

nummer 13

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:48
shelly

Shelly

nummer 14

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:48
shelly

Shelly

nummer 15

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:49
shelly

Shelly

nummer 16

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:50
shelly

Shelly

nummer 17

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:51
shelly

Shelly

nummer 18

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:51
shelly

Shelly

nummer 19

Er staan een aantal planten in mijn tuin en ik weet niet wat ze zijn en hoe ik ze moet verzorgen! Kan iemand mij hierin wijsmaken? Veel dank!! Groetjes, Shelly

Bloemen & Planten

donderdag 2 augustus 2012 - 12:53
shelly

Shelly

Thanks Satomi!!!
donderdag 2 augustus 2012 - 13:15
satomi

Satomi

4. Ceanothus x del. 'Gloire de Versailles' (amerikaanse sering); heester, diep terugsnoeien in levend hout in april

5. Euonymus fortunei 'Emerald 'n Gold (kardinaalshoed); wintergroene heester, evt. terugsnoeien naar believen, kan sterk teruggesnoeid worden

6.?

7. vlijtig liesje?

8. Philadelphus 'Virginal'?

9. Helleborus niger (kerstroos); groenblijvende,winterbloeiende vaste plant voor halfschaduw, afgestorven blad verwijderen

10. Brunnera macrophylla (kaukasische vergeet-me-niet); vaste plant voor vochtige halfschaduw, afgestorven blad verwijderen in maart

11. Nandina domestica 'Fire Power' (hemelse bamboe); halfwintergroene heester, weinig snoei nodig, dode takken verwijderen

12.?

13. Helleborus niger

14. Brunnera macrophylla

15. Aruncus dioicus (geitenbaard); vaste plant voor halfschaduw, terugknippen in het voorjaar

16. ?

17. Leucanthemum x superbum 'Snowcap', vaste plant voor een zonnige plek, afgestorven delen wegnemen

18. ?

19.Petunia hybride; eenjarige plant
donderdag 2 augustus 2012 - 13:56
shelly

Shelly

Heel erg bedankt!!!
donderdag 2 augustus 2012 - 16:04
Tuinman65

Tuinman65

Satomi, volgens mij is nr 1 geen Otto Luycken maar een Prunus l.c. Zabeliana.
Maar ik kan er ook naast zitten hoor.
Een foto van de gehele plant zou meer zekerheid kunnen geven want de groeiwijze is totaal verschillend.

Leo
donderdag 2 augustus 2012 - 21:41
satomi

Satomi

Ja idd Tuinman65, Prunus l. 'Zabeliana' is ook goed mogelijk maar het is zo niet te zien. Omdat de foto's allemaal op de zijkant liggen denk ik toch eerder aan p. l.'Otto L.'.
Jammer dat foto's vaak niet duidelijk genoeg zijn om echt met zekerheid te kunnen zeggen wat het nou precies is.
vrijdag 3 augustus 2012 - 12:51
shelly

Shelly

Hoi Tuinman65 en Satomi, heel erg bedankt nogmaals voor jullie antwoorden. Ik ga de tuin onder handen nemen! Ik vond bij het "opruimen" van de tuin nog drie van die label dingen met de volgende plant namen:

- anemone hybrida
- aquilegia
- alchemilla mollis

Ik denk dat die planten dus wel in mijn tuin staan, misschien een van de planten welke je niet zeker wist? Ik zal ook een nieuwe foto van de eerste plant maken!

Zou super fijn zijn als jullie me weer kunnen helpen. of iemand anders natuurlijk

Groetjes
Shelly

vrijdag 17 augustus 2012 - 12:46
shelly

Shelly

Nogmaals plant nummer 1!

Bloemen & Planten

vrijdag 17 augustus 2012 - 17:14
shelly

Shelly

plant nummer 1 close up

Bloemen & Planten

vrijdag 17 augustus 2012 - 17:15
Blixem

Blixem

De namen op de kaartjes zou je kunnen googelen om erachter te komen hoe ze eruit zien en wanneer ze bloeien, zodat je ze op het juiste moment in de tuin op kunt zoeken.

Nummer 4 en 16 zouden beide een van de vele spirea-soorten kunnen zijn, nummer 15 lijkt mij een astilbe en nummer 18 is volgens mij een of andere margriet-soort.


dinsdag 21 augustus 2012 - 09:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon