menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ook graag naam van deze

Ga naar meest recente reactie

christa

Christa

Bedankt

groetjes christa

Bloemen & Planten

vrijdag 1 juni 2012 - 17:46
Esem

Esem

Ik denk dat het campanula_persicifolia is

gr E.
vrijdag 1 juni 2012 - 18:19
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Ik ben 99% zeker dat het inderdaad een Campanula is, maar ik ben niet zeker dat het weldegelijk Campanula persicifolia is. Want ik ken geen enkele soort Campanula persicifolia met een wit hart en paarse bloembladpunten.

Maar misschien heeft dit te maken met het gebruik van een flash tijdens het fotograferen + de afstand is ook veel te groot om de bloemen goed te kunnen zien. Dus graag een scherpe foto van de bloemen in normaal daglicht (zonder flash) en dan kan ik wellicht met zekerheid zeggen welke Campanula het is.

Als ik enkel op de kleur afga, dan denk ik aan Campanula isophylla 'Starina Bicolor Star', maar deze worden niet zo groot als te zien op de foto + deze hebben een andere bladopbouw (niet lancetvormig)...

Wat ook nog kan is dat het een inderdaad een Campanula persicifolia is die oorspronkelijk paars was, maar waarbij het paarse gen niet dominant is. Met andere woorden: na verloop van tijd wordt deze volledig wit omdat wit het dominante gen is. Ik heb het zelf ook meegemaakt: in mijn voortuin stonden een heleboel paarse Campanula persicifolia, maar na 2 jaar waren ze allemaal volledig wit.

Je kan ook steeds een eens kijkje nemen op http://www.thelordofcantecroy.be/CampanulaCollection.html, daar staan foto's van mijn verzameling Campanulaceae (64 soorten), misschien vind je daar de correcte naam
vrijdag 1 juni 2012 - 21:33
christa

Christa

hallo

wauuuwwww LordOfCantecroy, ben bezig je site te bekijken, prachtig, heel mooie fotos.

Ik heb er even een bloempje afgehaald om duidelijker beeld te geven

groetjes christa

Bloemen & Planten

vrijdag 1 juni 2012 - 21:45
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Met 100% zekerheid Campanula persicifolia!

Verder ben ik er 99,9% zeker van dat de paarse Campanula persicifolia 'Coerulea' is en de witte is Campanula persicifolia 'Coerulea' alba ('alba' wil zeggen 'wit').

Wel spijtig dat je er 2 bloemen hebt voor moeten plukken, alhoewel het wel zo is dat de Campanula persicifolia zeer goede snijbloemen zijn (maar dan wel met steel en bladeren in een vaas)
vrijdag 1 juni 2012 - 22:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon