menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien Mont Mayleen

Ga naar meest recente reactie

Marian123

Marian123

Ik heb sinds een jaar een Clematis Mont Mayleen, deze is nu bijna uitgebloeid, heb enorm veel bloemen gehad. Ik las dat deze vroegbloeiende clematis direct na de bloei gesnoeid moet worden, maar hoe doe je dat dan. Moet je de zijtakken afknippen of kan je de hoofdtak ook inkorten? Geen idee hoe je moet snoeien.
zondag 20 mei 2012 - 08:13
minouke

Minouke

Die mag maar moet niet gesnoeid worden.
Als die iets moet bedekken zoals een pergola zou ik die gewoon leiden en al wat je niet graag wilt van lange takken snoeien na de bloei.
Wel de eerste jaren alles mooi vastbinden en goed leiden anders krijg je een wirrewar en een slordige struik.
zondag 20 mei 2012 - 09:55
Marian123

Marian123

De clematis staat tegen de muur van een schuur. Hij is al hoger dan de schuur; ik wil graag dat de clematis meer in de breedte gaat groeien en ook dat hij bloemen krijgt aan de onderkant, 1.5 m. vanaf de grond is deze kaal. Volgend jaar wil ik daar ook bloemen hebben!!
zondag 20 mei 2012 - 11:40
minouke

Minouke

Hij is nog maar 1jaar oud dus zal wel dikker worden maar je kan hem al helpen door zijtakken naar de breedte te leiden.
Onderaan worden ze allemaal kaal, zet er iets anders voor die dat verstopt.
zondag 20 mei 2012 - 11:53
Esem

Esem

Marian,
Ik heb de zelfde clematis(zie topic foto's van uw tuinplanten)staan.

hij staat er nu drie jaar,of beter dit is het derde jaar,en geeft nu volop bloemen,en ruikt nog eens zeer goed ook.
Komt ook niet veel voor dat een Clematis goed reukt,er zijn maar enkele die goed reuken,de meeste zijn reukloos.

Ik heb nog nooit derzer clematis gesnoeid en bedekt nu bijna de ganse boog van de doorgang naar de tuin.

Dus snoeien mag zoals minouke al aangaf,maar je ziet,het moet niet echt.

Gr E.
zondag 20 mei 2012 - 18:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon