menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimrozen doen groeien

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Al mijn klimrozen zijn tot de grond bevroren, ondertussen hebben ze allemaal flinke scheuten onderaan.

Maar zou dat kunnen?: speciale meststoffen geven om de groei te stimuleren? zelfs als dat de bloei beïnvloed en verminderd.
Maar niet dat ze de planten minder stevig maken bv lange klimmers maar wel slappe fragiele stengels... dat ook weer niet

groetjes
Chantal
zaterdag 5 mei 2012 - 08:50
Esem

Esem

minouke als ik jou was zou ik de roos geen extra meststoffen gaan toedienen.

Ga je extra toevoegen dan gaat alles misschien veel te sterk groeien en lange slappe stengels geven.

Geef gewoon de normale meststof die de roos nodig heeft.

Helaas heeft de winter echt wel schade aangericht en dit niet alleen aan rozen.
Ik ben tot nog toe alle Echinacea's verloren,althans ik zie er nog geen enkele neus verschijnen.

We zullen met zijn alle minder rozen zien in de tuin,al hoop ik dat ik verkeerd ben,en toch nog volop kunnen genieten van onze kininggin in de tuin, De Roos met grootte R.

Gr E.
zaterdag 5 mei 2012 - 11:12
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Tja het is wat, met die rozen. Hier gaat het ook zo en zou je ze de lucht in willen kijken. Toch zou ik ze niet extra oppeppen, omdat dat, zoals je zelf al zegt, tot slappe takken kan leiden. Het valt me op dat de nieuwe scheuten vanzelf al hard groeien. Het ziet er nu kaal uit maar het komt vast wel goed.
zaterdag 5 mei 2012 - 11:14
minouke

Minouke

ik vreesde daar al voor geduld is de 1ste regel van de tuinier hé
Misschien zullen we volgend jaar dubbel verwend worden.

Hier zijn de Agastache planten erg verminderd, ook AltheaPark soorten heb ik nog 1tje van waar sinds gisteren een piepklein bladje aan staat.

Het ergste vind ik toch de klimrozen, dat is herbeginnen hé, de rest kunnen we gewoon weer aanplanten en die zijn vlug weer zoals het was.

gr
Chantal
zaterdag 5 mei 2012 - 11:18
Esem

Esem

Ja Chantal,
en ook hier moeten al mijn klimrozen terug van nul beginnenn.
En ik ben al wat blij dat ze nog terug opnieuw opschieten.

Er zijn toch al wel scheuten bij van om en bij de 30 à 40 cm.

Hopelijk blijven ze zo voortgroeien,dan is er nog hoop en (veel)bloei dit jaar.
Vingers gekruist.

Gr E.
zaterdag 5 mei 2012 - 11:45
minouke

Minouke

Allé gedeelde smart is halve smart zeggen ze.

Maar, en misschien troost het jullie ook, het 1ste jaar dat we hier woonde waren Kathleen Harrop en Leontine Gervais ook tegen de grond bevroren.
Ze groeide op 1jaar hetgeen ze normaal op 2jaar deden...

niks aan te doen hé hoe hard we ook zagen, 't is afwachten

gr
chantal
zaterdag 5 mei 2012 - 12:06
Esem

Esem

Ja idd. het voordeel is dat de struiken al zeer goed geworteld zijn ,en ze zich volledig kunnen teoleggen op de groei van de stengels.
En zoals steeds zijn wij tuinders altijd optimistich, en hopen op de beste afloop.

E,
zaterdag 5 mei 2012 - 12:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon