menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tips gevraagd voor mijn grindtuin.

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Toen ik ging samenwonen bij mijn vriend was zijn hele tuin grind. Zowel voor als achter. Achter is inmiddels een mooi grasveld met borders, fruitbomen en waterpartijtjes.

Maar voor... Tja ik het er de New Dawn staan. In de ochtenduren het ik er 2a3 uurtjes zon.
Nu wil ik er geen bloembakken neer zetten. Maar wat voor mogelijkheden blijven er dan over? Misschien wat plantjes tussen het grind? Hieronder zit worteldoek, maar dan kan ik hier en daar wel een beetje los snijden. een beetje, dus ik kan geen hele grote gaten gaan graven.
Ik dacht er aan om bij de grindzone tussen de buren en ons een paar kleine hortensia`s te plaatsen. Liefst een licht stevig soort die dan in het najaar naar (donker)roze kleurt.
Ik doe de foto`s even in 3 delen omdat ik niet weet hoe ik ze in 1 bericht kan plaatsen.

Bloemen & Planten

maandag 16 april 2012 - 19:13
HappyDeez

HappyDeez

Deze en bovenstaande is dus het zelfde stuk. Aleen van een andere hoek genomen.

Bloemen & Planten

maandag 16 april 2012 - 19:14
HappyDeez

HappyDeez

En hier dacht ik eventueel de hortensia`s te plaatsen.

Tips en ideeen zijn enorm welkom, want ik weet echt niet hoe ik hier wat gezelligs van kan maken.

Bloemen & Planten

maandag 16 april 2012 - 19:15
minouke

Minouke

als je met google GRINDTUIN zoekt en dan op 'afbeelding' gaat krijg je veel voorbeelden.

deze link vind ik ook wel interessant:

http://www.groei.nl/in-de-tuin/blad-site/bloemen-planten-en-bomen/ogrindtuin-beplanting/





Meerdere foto's plaatsen:
dat gaat niet als je het snel systeem kiest dat onderaan je antwoordkader staat.
Dus zoals je het nu deed is ook een mogelijkheid.

Als je ze toch samen wilt dan moet je het systeem gebruiken dat links van je antwoordkader staat 'afbeelding' maar is iets moeilijker.

groetjes
Chantal
maandag 16 april 2012 - 19:32
Pieter2

Pieter2

Gele helmbloem (Pseudofumaria lutea) groeit uitstekend op stenige grond. Het is een inheemse plant die bloeit van mei tot oktober! Kun je misschien tussen de grotere planten zaaien. Kiem duurt wel 2 maanden.
dinsdag 17 april 2012 - 18:44
daucus

Daucus

Haal het grind weer weg. Met al die stenen en het grijze grind ziet het er doods uit. Wat planten zullen het niet veranderen. Het blijft een saaie boel
donderdag 19 april 2012 - 04:02
HappyDeez

HappyDeez

Helaas zijn we met zijn 2-en. Nou ja helaas....dat is natuurlijk ook niet waar

De achtertuin was ook vol met grind en dat heb ik er uit kunnen praten( als Brugman)
Maar voor gaat echt niet lukken en hoeft ook niet perse van mij. Ik denk dat er vast wel wat te maken van is.
donderdag 19 april 2012 - 09:02
Pieter2

Pieter2

Planten tussen grind zetten gaat perfect, ieder zijn goesting natuurlijk. Alleen hopen dat er geen steenpuin onder zit.
donderdag 19 april 2012 - 10:23
HappyDeez

HappyDeez

Misschien ga ik een karrewiel plaatsen. En dan in de vakken een flinke laag goede potgrond. Wel bovenop het grind want dat is zo`n enorme laag.
Zou dat kunnen?
maandag 23 april 2012 - 11:27
HappyDeez

HappyDeez

Ik heb inmiddels al wel een groen randje. Hopelijk slaat het aan. Ook wat bloembakken met kleur bij de deur. Alleen in de rood/wit/blauwe is de kat gaan liggen, dus daar moeten even prikkers in.

Bloemen & Planten

woensdag 2 mei 2012 - 15:29
HappyDeez

HappyDeez

Bovenste foto heb ik kattenkruid, mozes( dagbloem) en astilbe geplaatst. Bij de roos ( new dawn) tegen het muurtje het ik een Pink Fantasy geplaatst.
In dit vlak wil ik dan ook een karrewiel leggen. Weet nog niet of ik het dan ook beplant. Dan zou ik misschien plaatselijk wat grint moeten verwijderen en dat valt enorm tegen.
Deed ik namelijk ook al waar het strookje planten nu staat en was echt een flinke klus.

Bloemen & Planten

woensdag 2 mei 2012 - 15:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon