menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wanneer planten

svendw

Svendw

Ik heb sinds enkele maanden nieuw huisje met uiteraard een andere tuin , weliswaar veel kleiner .

Momenteel staat er daar dus niks van bloemen of planten in
En uiteraard met de eerste zon nu al eens te schijnen en de temperatuur rond de 10°C te springen begint het enorm te kriebelen om hier in onze nieuwe tuin een onder handen te nemen en flink wat te planten van vaste planten en 1 en 2 jarige bloembollen .

Maar nu is me altijd gezegd geweest oppassen met planten terwijl het nog kan vriezen , tot de ijsheiligen (mei) , maar dat is nog zo lang ????

Dus wat advies hebben jullie , wanneer kan er volop geplant worden , bloemen - buxus - vaste planten - bloembollen ????
dinsdag 28 februari 2012 - 19:20
minouke

Minouke

Maar nu is me altijd gezegd geweest oppassen met planten terwijl het nog kan vriezen , tot de ijsheiligen (mei) , maar dat is nog zo lang ????

Dat is voor de eenjarige zoals Pelargonium (geranium) Petunia enz de typische balkonplanten.


Maar de tuinplanten mogen gerust nu al geplant worden tot mei.
Tuinplanten die verkocht worden in potjes moogt ge zelf het ganse jaar door planten behalve bij vorst/winter.

En dan goed begieten.
dinsdag 28 februari 2012 - 19:50
PeterW

PeterW

En violen en primula's e.d. kun je ook makkelijk planten, die hebben weinig last van de vorst. Of voorgetrokken bollen.
dinsdag 28 februari 2012 - 19:54
satomi

Satomi

Weet je heel zeker dat er niets in staat? Ik zou nog even wachten met planten en kijken wat er de komende tijd naar boven komt. Misschien staat er meer dan verwacht.
woensdag 29 februari 2012 - 12:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon