menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerstomaatjes en mini zonnebloemen

Ga naar meest recente reactie

koreke

Koreke

Hallo,
Ik wil graag kerstomaatjes zaaien en een mini zonnebloem (allemaal in bloembakjes)
Heeft iemand tips welke soort ik moet nemen en hoe ik het best te werk ga!?

Bedankt alvast!
dinsdag 21 februari 2012 - 14:43
koreke

Koreke

ik zou hiervoor zo een kweekbakje voor binnen willen aanschaffen! iemand hier al ervaring mee?
dinsdag 21 februari 2012 - 15:08
moetje1951

Moetje1951

Zaaien kan in eender wat. Een plastic bakje van de beenhouwer bvb. Daar zaai je in en je trekt er een plastic zakje overheen, zodat de boel mooi vochtig blijft.
Tuinieren hoeft echt niet duur te zijn en zal echt niet beter lukken in een duur kweekbakje, tenzij je de verwarmbare bedoelt.
Kerstomaat heeft konstant 20° nodig om te kiemen, maar bakje boven de verwarming lukt perfekt.
En zonnebloemen kunnen in maart, April rechtstreeks in de volle grond.
dinsdag 21 februari 2012 - 17:11
koreke

Koreke

Kheb vorig jaar bloemetjes geprobeert maar daar kwam niets uit... Maar ik denk dat ze niet warm genoeg stonden! Welke soort zonnebloem kan ik in een bloembak zetten? Want heb gelezen dat er soorten zijn die wel 2meter hoog worden! :-o. Alvast. Bedankt voor de info!
dinsdag 21 februari 2012 - 20:40
dendrodan

Dendrodan

Als je op de site van de nieuwe tuin kijkt, vindt je de soorten die je er kunt bestellen

http://www.denieuwetuin.be/43-zonnebloemen-laag
woensdag 22 februari 2012 - 21:42
koreke

Koreke

Super!! Bedankt voor de site!
donderdag 23 februari 2012 - 09:00
koreke

Koreke

Kheb vorig jaar bloemetjes geprobeert maar daar kwam niets uit... Maar ik denk dat ze niet warm genoeg stonden! Welke soort zonnebloem kan ik in een bloembak zetten? Want heb gelezen dat er soorten zijn die wel 2meter hoog worden! :-o. Alvast. Bedankt voor de info!
donderdag 23 februari 2012 - 10:41
koreke

Koreke

Kheb vorig jaar bloemetjes geprobeert maar daar kwam niets uit... Maar ik denk dat ze niet warm genoeg stonden! Welke soort zonnebloem kan ik in een bloembak zetten? Want heb gelezen dat er soorten zijn die wel 2meter hoog worden! :-o. Alvast. Bedankt voor de info!
donderdag 23 februari 2012 - 10:41
koreke

Koreke

vanaf wanneer kan ik die tomatenplantjes buiten planten?
maandag 27 februari 2012 - 13:44
Eniavaswen

Eniavaswen

Tomatenplantjes mogen buiten vanaf half mei als de kans op nachtvorst geweken is.
dinsdag 28 februari 2012 - 11:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon