menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gemetste bloembak

Ga naar meest recente reactie

dieken

Dieken

Graag bloemen-plantentips.
Vorig jaar hebben wij een terras aangelegd en een bloembak laten metsen afgewerkt met arduin. Welke planten zou ik zoal kunnen gebruiken om deze op te vullen. Liefst vaste planten (groene en bloeiende) en wat éénjarigen. Graag zou ik het hele jaar door daar planten inhebben.
De bloembak staat ook in volle zon.
Het is een vijfhoek (uitzicht: een driehoek met 2 stompe punten)afmetingen 2 m de 3 langste zijden en de 2 kortste 60 cm.
Alvast bedankt
woensdag 24 januari 2007 - 18:01
ines

Ines

Dieken welkom op het " Tuinadvies forum".

Groenblijvende bloeiers voor in bloembakken zijn onder andere de geraniums, als U heel vroeg bloei wil kan U tussen de pollen bloembollen ingraven dan hebt U vb tulpen, ranonkels (de grotere soorten) tussen het groen van de geraniums.
U kan overhangende winterharde sedum aan de rand planten.
Andere combinaties zijn:- viooltjes (en bollen) en hedera
- primula (en bollen) en hedera
-geranium( en bollen) en hedera
-struikrozen bv roos "The Fairy" roze bloei van zomer tot de winter met witte
hangverbena
-rotsplanten samen met een-jarigen (eentueel ook voorjaarsbollen)
Misschien zit er al iets tussen wat U bevalt, groetjes, ines

woensdag 24 januari 2007 - 19:09
hildavw

Hildavw

Hi,
wat vermoedelijk ook wel te doen is : een assortiment heideplantjes, geven elk seizoen bloemen als ge ze goed uitzoekt, eventueel samen met lage conifeertjes
veel succes !
donderdag 25 januari 2007 - 16:24
Tine

Tine

In de Groei en Bloei van februari zit ook een bijlage van Bakker in. Daarin staan allerlei hangplanten. Een aantal heb ik nog nooit gezien. Ze zijn prachtig. Misschien dat je ook daar een keuze uit kunt maken.

Tine.
donderdag 25 januari 2007 - 18:14
Tomateboer

Tomateboer

Persoonlijk heb ik het niet zo met heide in potte of bloembakken(kvind da nogal geforceerd, mijn gedacht he )
Inderdaad kan je zoals Ines al zei, bloembollen gebruiken tussen de vaste planten dan.
Persoonlijk vind ik Fritillaria of keizerskroon wel een toffe en vooral decoratieve voorjaarsbol.
Gemengd met Primula of sleutelbloempjes,...
Wat je ook veel ziet ,... Pierris maar dat ligt ook in smaken.
hopelijk kan je de knoop doorhakken en krijg je mooie gevulde bloembakken het hele jaar rond
grt
Angelo
donderdag 25 januari 2007 - 20:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon