menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Informatie over vaste planten categorie bodembedekkers

Ga naar meest recente reactie

gre993

Gre993

Van een laatste jaar tuinbouw wordt er verwacht een eindwerk te maken. Ik heb als onderwerp gekozen vaste planten categorie bodembedekkers.

Mocht er iemand informatie of tips hebben voor mij dan zijn deze altijd welkom.
zondag 23 oktober 2011 - 19:40
gre993

Gre993

Zo wat alles dat met bodembedekkers te maken heeft.
maandag 24 oktober 2011 - 19:16
Polplastron

Polplastron

OK: zowat alles ...

Zoek je dan naar:
1) soorten en variëteiten van gangbare en minder gangbare bodembedekkers
2) toepassingen in verschillende tuinstijlen
3) voor-en nadelen van bodembedekkers
4) verzorging van bodembedekkers
5) verkooppunten van bodembedekkers
6) ...

Qua soorten denk ik dat je heel wat info kan vinden in tuinboeken. Persoonlijk vind ik de meeste tuingeraniums erg geschikt als bodembedekker.

Qua toepassingen kan je ook heel wat vinden in boeken over tuinarchitectuur. Hier op het forum zijn ook heel wat mensen die heel wat met bodembedekkers doen. Persoonlijk zet ik ze tussen en onder mijn rozen.

Voordelen van bodembedekkers zijn legio; minder wieden en schoffelen, de bodem droogt minder snel uit, bodembedekkers huisvesten heel wat nuttige organismen.
Nadelen zijn er echter ook: sommige bodembedekkers zijn notoire woekeraars en sommige durven hun buren zelfs te verstikken. Van sommige bodembedekkers raak je nooit meer af eens je ze in de tuin hebt.

Verkooppunten vind je ongetwijfeld genoeg.

...

Hopelijk ben je hiermee al wat op weg, groeten,

Pol
maandag 24 oktober 2011 - 19:53
gre993

Gre993

Alvast bedankt voor de hulp.

Weet u soms vaste planten kwekers.
dinsdag 25 oktober 2011 - 21:07
renate67

Renate67

als je bovenin deze pagina in het vakje voor zoeken bodembedekker tikt en dan zoekt dan vind je heel veel informatie van veel verschillende bodembedekkers waar hier al over geschreven is, dan kun je gericht op internet zoeken en bij nog specifiekere vragen stel ze gerust.
Renate
zaterdag 29 oktober 2011 - 21:02
minouke

Minouke

Spruyt in Buggenhout heeft een hééél groot assortiment en een mooie site

http://www.vasteplant.be/catalog/index.cfm
zaterdag 29 oktober 2011 - 21:14
LOBU

LOBU

Er bestaat een vrij grondig naslagwerk (wel in het engels, als dat geen probleem is) Perennial ground covers. geschreven door David S. MacKenzie en uitgegeven bij TimberPress (ISBN 0-88192-557-8)
Ik weet niet of dat ergens in één of andere bibliotheek te raadplegen is?
De nationale plantentuin in Meise heeft ook een uitgebreide bibliotheek, maar daar kan je geen boeken ontlenen, enkel ter plaatse raadplegen.
zaterdag 29 oktober 2011 - 22:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon