menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe labelen jullie dahliaknollen en fuchsias bij overwinteren

Ga naar meest recente reactie

renate67

Renate67

Als je dahliaknollen en fuchsia´s laat overwinteren in bv turfmolm, wat is dan een handige manier om die te labelen zodat ik volgend jaar weet wat ik waar weer moet planten.
Ik heb dahlia´s in verschillende kleuren en verschillende hoogtes en fuchsia´s in 3 soorten maar meerdere planten van 1 soort per bloembak.
Vandaar mijn vraag.
Renate
woensdag 28 september 2011 - 10:07
renate67

Renate67

Ik heb van de meeste soorten maar 1 knol, dat wordt wel veel (7) doosjes voor 9 knollen.
Renate
woensdag 28 september 2011 - 11:17
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Met een wikkeltje waar je (diepvries- of boterham-)zakjes mee dicht draait, kun je een etiket met een gaatje aan de knol vast maken.
woensdag 28 september 2011 - 12:27
renate67

Renate67

Het is de bedoeling dat ze in een tempex-doos de onverwarmde schuur in gaan.
Dit is een echt klein overvol schuurtje.
Ik denk dat ik voor labelling ga, maar even denken wat leesbaar blijft na een winter in turfmolm.
Renate
woensdag 28 september 2011 - 12:38
Gebera

Gebera

Hallo Renate,
Bij de Hema verkopen ze watervaste stift.Marker 1.0 mm.
voor 1 euro
woensdag 28 september 2011 - 13:59
daucus

Daucus

Ik heb oude lamellen in stukjes geknipt en met een perforator er gaatjes in gemaakt. Met een watervaste stift kun je er goed op schrijven en zelfs na jaren nog goed leesbaar
vrijdag 30 september 2011 - 12:40
renate67

Renate67

Hallo Daucus
Dat klinkt goed gebruik je daar dan van die dunne plastic lamellen voor?
Ik heb wel eens repen van dikke gebruikt maar die waren veel te hard voor perforator (die kon ik maar met moeite knippen).
En op plastic containers van melk hier houdt de stift niet goed.
Renate
zaterdag 1 oktober 2011 - 06:28
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Potlood blijft goed leesbaar.
zaterdag 1 oktober 2011 - 17:23
daucus

Daucus

Ik gebruik gewoon oude lamellen en het klopt dat de perforator er wat moeilijk door heen gaat, maar gewoon flink duwen, spierballen he.
zaterdag 1 oktober 2011 - 20:50
ERWIN52

ERWIN52

Even de methode waarop ik het doe ! Ik verzamel nl de deksels van botervlootjes. Ik knip de hoogstaande rand er af en kan daarvan zo een tweetal labels maken. Een perforator zorgt voor het gaatje en met een waterbestendige stift kan ik de naam op de binnenzijde schrijven. Deze labels kan ik verschillende jaren na elkaar hergebruiken.
Voor zij die dahlia's overwinteren : een plastiek boodschappentaje per soort. Eerst droge turfmolm erin. Daarna de knol of knollen erop. Weer droge turf erop en het labeltje op de zijkant. Tasje met knollen in een stevige doos en wachten tot het voorjaar !!!!!
Groeten, Erwin
zondag 2 oktober 2011 - 16:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon