menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Balkonplanten voor augustus september

Ga naar meest recente reactie

ElisabethNow

ElisabethNow

Hallo, mijn zomerbloemen trekken op niets meer dus ik wil ze wegzwieren en andere kopen. Maar het is nu eind augustus, dus niet veel de moeite meer om nieuwe zomerbloemen te kopen en misschien nog wat te vroeg om winterplantjes te zetten (of niet?)

Heeft iemand ideeën voor mooie plantjes (liefst met bloemen) die ik nu al onmiddellijk in de bakken aan mijn ramen zou kunnen zetten en die ik dan binnen enkele maanden zou kunnen vervangen door winterplanten?

Of misschien winterplanten die nu al mooi zouden zijn en ook mooi zullen blijven tot de volgende lente?
vrijdag 19 augustus 2011 - 21:50
PeterW

PeterW

Kijk of ze nog ergens knolbegonia's hebben.
vrijdag 19 augustus 2011 - 22:03
Rita1960

Rita1960

maar dan wel bloeiende.. anders wordt het niets meer..

vlijtig liesje nu in knop kopen doet het ook tot aan de vorst en anders kun je nog een fuchsia kopen.. ( kun je overhouden mits vorstvrij)
herfstasters worden ook al aangeboden.. en chrysanten en margrieten

groetjes,

Rita
vrijdag 19 augustus 2011 - 22:11
ElisabethNow

ElisabethNow

Hartelijk bedankt! Ik heb ook gelezen dat viooltjes goed tegen de winter kunnen. Zou het de moeite zijn om er nu al te zetten?
vrijdag 19 augustus 2011 - 22:13
ElisabethNow

ElisabethNow

Ja, het is nu wel een slechte timing. Ze zien er super zielig uit en ik ben ze nu wel beugezien dus voor mij mogen ze de vuilbak in (het zijn petunia's).

Ik denk dat margrietjes en chrysanten, zoals voorgesteld door Rita, misschien een goed idee zijn. Alhoewel misschien wat vroeg voor chrysanten?

Ik heb inderdaad deze week ook nog zomerbloemen te koop gezien, zoals geraniums die nog net gingen bloeien. Maar dat lijkt mij een risico te zijn nu dat de zomer bijna voorbij is.
vrijdag 19 augustus 2011 - 22:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon