menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heg met witte bloempjes welke plant is dit

Ga naar meest recente reactie

Roeland80

Roeland80

welke plant is dit?

Bloemen & Planten

maandag 1 augustus 2011 - 22:33
Roeland80

Roeland80

super bedankt!!!
dinsdag 2 augustus 2011 - 20:33
cornelia

Cornelia

Groeit door en over de originele heg heen zo te zien. Ik denk dat die grote, wat vet lijkende bladeren de originele heg is (??)

Erg mooi, de bruidssluier maar ik ben daar dan ook wel een liefhebber van. Je kunt eens in de heg zoeken waar hij geplant is dan kun je hem eens drastisch snoeien. Een bruidssluier kan je hele originele heg of wat dan ook totaal laten verdwijnen.

Ik weet niet goed hoe de heg heet, ik raak altijd in de war met die planten en noem die altijd maar gewoon "laurier struiken" Zal hier vast wel iemand zijn die het precies weet.
dinsdag 2 augustus 2011 - 21:15
Roeland80

Roeland80

volgens mij is het Hedra en dat is net als onkruid niet kapot te krijgen dus dat zal het probleem niet zo gauw zijn maar zal het straks wanneer de tijd er voor is goed terug snoeien
dinsdag 2 augustus 2011 - 21:37
cornelia

Cornelia

Ik dacht op jouw foto links van het midden onderaan toch nog iets anders te zien. Beetje groot blad, glimmend met 1 dikke nerf door het midden. Lijkt mij toch nog iets anders hoor. Maar mijn ogen zijn ook niet meer wat ze waren. Ha
dinsdag 2 augustus 2011 - 21:44
Roeland80

Roeland80

Ja klopt sorry das inderdaad een laurier aagje waar mijn containers achter staan...
dinsdag 2 augustus 2011 - 21:53
Kriskras

Kriskras

Nikie tikte onverdroten: (Prunus laurocerasus) is de naam die je zoekt denk ik. Laurier bladeren gooi je in je eten. Zou ik met de bladeren van de laurierkers niet doen

Het zou ook prunus lusitanica kunnen zijn ofte portugesche kerselaar om het eens goed te vertalen.

Beide plamten hebben, zoals de wetenschappelijke naam duidelijk uitwijst, in de verste verte niets met laurier (alloro) te maken. En ze hebben dan ook geen blaadjes om van te snoepen.

Het zijn kerselaars, (of voor mijn part pruimelaars) net zoals de sleedoorn, amandelboom en de andere leuke dingen die naar de naam "prunus" luisteren.
Maar geen prunus avium (avium = eetbaar). Daarentegen zijn beide niet bladverliezend, zodat ze voor dichte hagen kunnen worden aangewend.

De prunus lusitanica geeft prachtige slierten bloemen begin juni (was begin mei dit jaar). De laurocerasus reeds medio april, ook slierten bloemen maar wel minder in het oog springend.
donderdag 4 augustus 2011 - 01:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon