menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is alleen een foto van de bloemen voldoende

LesSimons

LesSimons

Heb op dit moment alleen een foto van de bloemen. Het is in volwassen staat een zeer grote plant. die zeer hoge stelen (150 cm) aanmaakt waar licht blauwe of bij een andere soort donker blauwe bloemen aankomen. De bloemen zitten alleen aan het einde van de stelen. De bloemen zijn vaak zo zwaar, dat de stelen naar de grond buigen. Wie kan mij op basis van deze gegevens de naam geven van deze plant (heester) ?
http://lessimons.files.wordpress.com/2010/05/p7157745.jpg
maandag 18 juli 2011 - 09:12
minouke

Minouke

op de foto zie ik Camp. lact. Loddon Anna maar die is meer roze tot lila en de blauwe zou dan Pritchard 's variety zijn

Het is geen heester maar een vaste plant.
voor half mei kan men de plant inkorten dat verstevigt de plant.
Ze bloeien dan iets later en blijven iets lager.
ik laat dan een paar stengels in het midden ongemoeid en zo verleng ik de bloei
maandag 18 juli 2011 - 11:11
LesSimons

LesSimons

ja dat is de plant. de foto's van het internet komen precies overeen

bedankt allemaal
maandag 18 juli 2011 - 11:24
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Dit is inderdaad de Campanula lactiflora 'London Anna' en is de meest lichtroze soort binnen de Campanula lactiflora. Er bestaan nog ongeveer 15 andere soorten Campanula lactiflora, de meesten zijn paars van kleur, maar ze bestaan ook in het wit.

Ter info: als nederlandse naam voor de Campanula lactiflora wordt 'Celtisbladklokje' gebruikt, maar dit is eigenlijk niet correct omdat de 'celtidifolia' een aparte ondersoort is binnen Campanula lactiflora (Campanula lactiflora subsp. celtidifolia) Soms wordt de lactiflora ook gewoon weggelaten en spreekt men over de Campanula celtidifolia als aparte soort, wat dus ook niet correct is. De nederlandse naam van de Campanula lactiflora is dan ook gewoon 'klokje' of 'klokjesbloem' (dit zijn de algemene verzamelnamen voor Campanula's)
maandag 18 juli 2011 - 12:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon