menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Planten voor dakterras

Ga naar meest recente reactie

ANMAWIN01

ANMAWIN01

Ik leg voor vrienden een dakterras aan, het is onbeschut met een lage railing, dus veel wind. Helaas is het zo dat de bezitters van het dakterras weinig water willen geven, hoogstens 1 x per week. Dat is niet veel helaas, ik dacht aan het gebruik van een laag hydrokorrels in grote bakken, vochtvasthoudende aarde en dan de plant en de aarde beschermen met stenen, dat helpt weer tegen uitdroging, wie heeft er tips voor welke planten tegen wind en droogte kunnen, ik dacht zelf aan lavendel, salie, rozemarijn, tijm, clematis montana, papavers, sedums en wolfsmelk en een berberis, wie weet er nog meer, alvast bedankt voor het meedenken

Bloemen & Planten

dinsdag 12 juli 2011 - 16:28
renate67

Renate67

Ik heb heel vroeg in het voorjaar een kruidenbak als kado voor op een dakterras (ook flink winderig) gemaakt, hier staat rozemarijn, tijm en oregano in. Deze doet het heel goed heb ik begrepen. Salie past daar ook in.
Renate
woensdag 13 juli 2011 - 00:26
cornelia

Cornelia

Volgens mij kun je met jouw systeem best veel kwijt. Vangen de bakken ook nog regenwater of staan ze overdekt ?

Ik ken iemand die prachtige bakken op dakterras heeft staan met Hortensia's, conifeertjes etc. Heeft ook met Hydrokorrels etc. gewerkt en omgekeerde petflessen welke dan weer gecamoufleerd werden door lagere beplanting. Die vulde 1 x per week bij droogte de petflessen en klaar was 'ie.

Dakterras zag er net uit als of je op de begane grond in de tuin zat.
woensdag 13 juli 2011 - 11:15
rivofa

Rivofa

hallo,

Er bestaan ook waterkorreltjes, als je ze mengt met water lijken het net stukjes gelatine. Deze kan je mengen met de potgrond. Wel niet gebruiken voor vetplanten.
Google eens naar " droogte minnende planten" daar vind je misschien ook nog ideeen ivm welke soort planten je kan gebruiken.

Veel succes. !

woensdag 13 juli 2011 - 13:39
ANMAWIN01

ANMAWIN01

bedankt allemaal, petflessen goed idee en ik ga ff googelen, thanks
woensdag 13 juli 2011 - 15:34
Frank & Saskia

Frank & Saskia

Loopt zo'n petfles niet leeg dan?
maandag 19 maart 2018 - 20:40
Roeli

Roeli

Bij mij wel, maar ik zal het wel verkeerd doen.
dinsdag 20 maart 2018 - 07:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon