menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lieftallige bodembedekker

Ga naar meest recente reactie

HennieK

HennieK

Wie kent deze plant (bruine bladeren, gele bloemen, zeer klein = max. 5 cm), die zich ineens overal bij ons tussen de straatstenen vertoont?

Bloemen & Planten

vrijdag 10 juni 2011 - 11:05
an

An

lijkt op een klaver soort,misschien als je goed zoekt vindt je nog een klavertje vier die geluk brengt
vrijdag 10 juni 2011 - 11:49
an

An

http://www.groen.net/magazine.asp?id=9471
hier heb je misschien wat meer aan ,hier klaverzuring als onkruid en nog vele andere die vervelend kunnen zijn in de tuin behalve kaver zuring
vrijdag 10 juni 2011 - 12:21
an

An

ik heb dit niet in mijn tuin ik wordt gek van zeven blad,
dan heb ik aan de andere kant van mijn tuin hagewinde die straks weer door mijn tuin aan diekant door de struiken zit en dan hier en daat een ander soort onkruid zoals bv kleef kruid,
maar bij mij zijn de eerste 2 de grooste en de meeste onkruid die bij mij in mijn tuin zit zonkant 7 blad en schaduw zijde die hagewinde,
heb nu veel last van 7 blad
vrijdag 10 juni 2011 - 15:03
renate67

Renate67

zevenblad wel mooie bloemen maar wel een vreselijke plaag, dus niet laten bloeien hier ik zit niet te wachten op behalve worteluitlopers ook nog de strijd met zaailingen van zevenblad aan te gaan.
Ik pluk zelfs de bloemen uit het zevenblad veldje van de gemeente hiernaast.
Anders wordt mijn tuin helemaal een verloren zaak en ik wil juist winnen.
Renate
vrijdag 10 juni 2011 - 16:37
garfield

Garfield

Een tijdje terug was er ook een topic over klaverzuring in het gazon. Echt het ergste onkruid waar je niet van afkomt. Mijn gazon bestaat inmiddels niet meer. En dat alleen door de klaverzuring. Erger dan alle wortelonkruiden bij elkaar. Of het nou zevenblad, kweekgras of haagwinde is. Daar is een goede remedie voor nl. een maal in zijn geheel weghalen en je bent er van af. Dat kan niet met klaverzuring. Dat komt altijd weer terug d.m.v het zaad afkomstig van je buurman, overbuurman of buurman nog verder weg.
vrijdag 10 juni 2011 - 20:54
Rita1960

Rita1960

Zevenblad.. onkruid. maar je kunt het eten.. en het is erg lekker als je er een pesto van maakt...

even googlen voor de recepten. heb ze niet in mijn hoofd

groetjes,

Rita

en dat oxalis.. rotzooi.. krijg je gratis van de kwekerijen mee............
vrijdag 10 juni 2011 - 21:27
an

An

zie mijn 2 linken die ik geplaatst heb de ene gaat wat rita zegt over eten ervan en de andere link is over het bestrijden ervan dat er maar 1 goede verdelverbestaat
zie 2de link,
gr an
vrijdag 10 juni 2011 - 21:59
Angus

Angus

Hier staat heel wat van die klaverzuring, in groepen tussen de klinkers.
Het plantje stoort mij helemaal niet, ik trek gewoon regelmatig eens zo een bussel uit.
Het zijn wel mooie groepjes vind ik, op een bij ons anders kaal stuk klinkers.
zaterdag 11 juni 2011 - 17:00
HennieK

HennieK

Als ik het plantje goed bekijk en ook vergelijk met afbeeldingen op Internet is het inderdaad de Gehoornde Klaverzuring zijn.

Bij mij woekert het plantje nauwelijks. Hoewel het er al een paar jaar staat, komt op slechts op enkele plaatsen tussen de stenen voor.
zaterdag 11 juni 2011 - 20:01
iecee

Iecee

[citeDie pispotjeswinde wordt ik ook gek van en raak er ook niet vanaf. Ik trek het zo voorzichtig mogelijk uit om zoveel mogelijk wortel en plant mee te krijgen, maar het laat zich niet uitroeien... er1]

ik ben echt tegen vergif maar een wattestaafje met een beetje onverdunde roud up of een druppelflesje ( ben er echt ook tegen, maar, er zijn noodgevallen!!!!!) op en één blaadje, een beetje insmeren en de wortel gaat dood

kan je nagaan wat een rotzooi het is als je met een drupje de grootste woekeraar in de tuin dood krijgt
zaterdag 11 juni 2011 - 22:24
Sarah

Sarah

@Tuinfairy, het gezegde "gestolen goed gedijd niet" gaat hier dus wel op.

Ik heb klaverzuring 'gekregen' waarvan? ik weet het niet, zal wel ergens tussen gezeten hebben.
Ik probeer het steeds netjes weg te halen tussen de andere planten vandaan
(met beleid, dus met mes en vork
)
Helpt van geen kant, rommel,rommel. Maar een gegeven paard mag je niet in de mond kijken. Jammer.
woensdag 15 juni 2011 - 12:33
w.ramaeker18

W.ramaeker18

In stoepen gebruik ik, met goed resultaat, een goedgekeurde vorm van round-up.
In de border de grond rondom zo diep mogelijk los maken en de plant met zoveel mogelijk wortel verwijderen.
In gazon veel kalk strooien, daar kan de klaver niet tegen.
zaterdag 27 juni 2020 - 13:02
joseelshui15

Joseelshui15

Het stoort mij ook totaal niet. Het is een mooi plantje met een leuk bloempje. Als het ergens opduikt waar ik het niet wil hebben, trek ik het er makkelijk uit.
zaterdag 4 juni 2022 - 11:49
engelinde

Engelinde

Het is gewoon onkruid dat plantje en het kan een plaag worden op den duur
Want is het bloemetje uitgebloeid dan verspreid het veel zaadjes,ook door de wind
ook wel springklaver genoemd dat onkruid.
Irritant onkruid is het!
dinsdag 14 juni 2022 - 01:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon