menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat met fundering en plantenwortels

vanmi768

Vanmi768

Graag plantte ik een blauwe regen tegen mijn zuidgerichte gevel . Maar onder het paadje van blauwsteen tegels zit gestabiliseerd zand (chape) met daaronder een zware en diepe (ca.60 cm) betonfundering .
Ik liet een vakman 2 tegeltjes van 15 X 15 cm. verwijderen, en liet gaten boren van 12 cm. diameter met een betonboor tot ik door die fundering heen zat .
Maar vanaf het pad is dat dus een diepte van ca. 75 cm. loodrecht naar beneden .
Dat zou ik kunnen vullen met potgrond, en er dan een blauwe regen in planten, en dan lekker water geven de eerste weken ; maar wortelt dat wel loodrecht naar beneden ? En vindt de plant op die diepte genoeg voedsel ?
Moest dit een onmogelijke taak zijn voor een blauwe regen, zijn er dan andere planten die weinig wortelbreedte nodig hebben, maar gewoon naar beneden wortelen ? Of moet ik gewoon nog wat verder van de muur afgaan, en hopen dat de fundering daar niet zo dik meer is ?
Vragen waar ik hele nachten van wakker lig ...
Michaël, Waarschoot (bij Gent, België)
dinsdag 7 juni 2011 - 21:19
rombaft

Rombaft

ik denk dat het geen probleem is, die plant zal idd dieper gaan wortelen, best wel af en toe eens mesten en in droge periodes watergeven.
woensdag 8 juni 2011 - 12:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon