menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mooie clematis maar welke

Ga naar meest recente reactie

Matabish

Matabish

Deze heeft een jaar of 8 in volle grond gestaan en nooit gebloeid!
Sedert verleden jaar staat hij in pot en geeft nu z'n eerste prachtige, maar gehavende bloem.
Het is een héle donkere met gróte bloemen, enfin met één bloem... op meer dan twee meter hoogte!
'k Heb de zoom op maximum gebruikt en 'k hoop dat jullie genoeg kunnen zien om er een naam op te plakken?

[afbeelding verwijderd niet-https]

Kan iemand mij ook zeggen op welke hoogte ik hem moet snoeien na de bloei?
'k Zou graag willen dat het kale, flinterdunne takje dat hem als hoofdstam dient, wat opvulde.

Bedankt op voorhand,
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 27 mei 2011 - 14:48
Matabish

Matabish

Zou best kunnen, maar dan een héle donkere, maar dat zie je niet goed op de foto.
Bedankt Birdwatcher.
En als ik die kort snoei, gaat hij dan vanuit de grond nieuwe scheuten vormen?
vrijdag 27 mei 2011 - 15:07
hanninkj

Hanninkj

Het zou ook de 'Jackmanii' kunnen zijn maar dit is moeilijk te zien.
Het is veel beter om de plant tot het derde oog terug te snoeien waardoor de plant zich beter vertakt. Nadat er zich nieuwe scheuten hebben gevormd dan meteen op het tweede oog terugsnoeien. Dan heb je al een behoorlijk vertakte plant die het volgende jaar rijker gaat bloeien.
Wel goed mesten!

Ton
vrijdag 27 mei 2011 - 17:12
Matabish

Matabish

Ja, ja!!! Dàt is em. Ik herinner mij dat ik ooit een 'Jackmanii' gekocht heb!
Ze hebben vandaag nog een scheut vloeibaar voedsel gehad, kunnen er nu een paar dagen tegen.
Fijn toch dat je hier altijd zo vlug geholpen wordt, dankjewel hoor!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
vrijdag 27 mei 2011 - 17:20
renate67

Renate67

Wat apart hier is de jackmannii de meest betrouwbare bloeier en de hardst groeiende grootbloemige clematis die ik heb.
Eerder jaren in pot op balkon gehad en nu al jaren in volle grond wordt meters lang (ik snoei maar eens in paar jaar omdat die in lage heg groeit en dus toch niet te hoog komt).
Renate
zaterdag 28 mei 2011 - 21:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon