menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Camelia in kuip - bloemen vallen af

Agda

Agda

Ik heb sinds een maand of zo een Camelia in een pot staan. Direct nadat ik hem gekocht had, in een iets grotere pot gezet met universele potgrond. Hij staat op een plek die in de namiddag wel zon heeft, maar ook een heel deel van de dag schaduw. Ik heb eigenlijk geen plek die enkel schaduw geeft. Hij krijgt geregeld water (geen regenwater, daar kan ik momenteel nog niet aan).
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ? Verder groeit de plant wel rustig verder, volop nieuwe blaadjes aan het maken.
zaterdag 7 mei 2011 - 09:55
sterretje22

Sterretje22

de camelia moet in de schaduw staan.
als de plant te warm staat vallen de bloemknoppen.
als teveel of te weinig water vallen de bloemknoppen.
in de tocht,droge luchtvochtigheid, vallen de bloemknoppen.
transport van winkel naar huis, kan dan al funest zijn.
omdat hij mischien in de winkel droog/nat heeft gestaan
met regelmaat water geven, of gewoon in de tuin zetten, en moeder natuur regelt het zelf.
dit zijn allemaal oorzaken waarom hij de bloemen laat vallen

het is een voorjaarsplant, en rond deze tijd maak hij nieuwe scheuten waarop de bloemknopen voor het volgende jaar bloeien.
zeker het eerste jaar moet men er niet veel van verwachten omdat de plant zich weer moet aanpassen,want bij de meesten vallen de bloemknopen altijd.
een goede plek in de tuin, waar hij ongestoord (tochtvrij) kan groeien, levert volgend jaar dan sterke bloemknopen op.
wel beschermen tegen nachtvorst
zaterdag 7 mei 2011 - 11:32
Agda

Agda

Oei oei, blijkbaar wel een moeilijke ! Waar hij nu staat is er wel wat tocht. Dat kan ik nog wel veranderen. De tuin is geen optie, want ik heb maar een tuintje van een voorschoot groot. Maar ik zal eens uitzoeken wat nu de beste plek zou kunnen zijn. Bedankt voor de info.
zaterdag 7 mei 2011 - 12:31
hanninkj

Hanninkj

Van een Camellia vallen de knoppen er niet zomaar af. Lees mijn artikelen maar eens over Camellia. Het komt vaker voor dat er knoppen afvallen maar wanneer de plant eenmaal gewend is dan heb je geen enkel probleem. Regenwater is ook onzin want dat krijgen ze bij mij nooit. Hier de links;
http://hanninkton.nl/camellia.htm
Al deze soorten staan in kuipen!!!!
http://hanninkton.nl/Camellia_species.html
zaterdag 7 mei 2011 - 22:09
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 3 + 4? (beveiligingscontrole) *