menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

VORST AAN DE GROND advies gevraagd.

Ga naar meest recente reactie

renate67

Renate67

Voor oost-nederland wordt voor vanacht en de komende nachten vorst aan de grond afgegeven.
Nu heb ik sinds kort een koude bak met dubbelwandige polycarbonaatplaten.
Is dit voldoende bescherming of moet ik er nog iets over heen leggen?
(ik heb geen vliesdoek maar wel een fleecedeken zou dat ook werken)
Hoe beschermen jullie jullie planten?
Tomatenplanten zijn te groot om pot overheen te zetten.
Eventueel moet ik alles wat ik niet buiten kan beschermen naar binnen slepen, dus advies welkom.
Renate
maandag 2 mei 2011 - 11:03
iecee

Iecee

het is maar vorst aan de grond dwz dat het "meestal " tegen de morgen een kleine vrieszone overkomt en dat de bovengrondse delen van planten die daar niet tegenkunnen bevriezen,
zoals bloesems, de meeste eenjarigen , jonge boontjes , jonge knoppen van de hortensia's, jong fruit, sommige zailingen van groenten of zomerbloemen
een laken of een lap stof of een kartonnendoos of een partytent met zijwanden een dikke plasticzak of zoiets is meer dan genoeg als het maar die vrieslucht/wind tegenhoud.
maar oost nederland kan natuurlijk kouder zijn dan oost vlaanderen maar gewoonlijk is de wind de grootste boosdoener.
oostenwind.
maandag 2 mei 2011 - 12:57
marero

Marero

gaat het in oost vlaanderen ook vriezen???? ik vond er niks van terug gisteravond op de weersites
maandag 2 mei 2011 - 16:51
iecee

Iecee

de ijsheiligen komen er aan 12/13/14 mei is er grote kans op vorst vanwege de maanstand.
daarna is de kans op vorst erg klein en mogen de eenjarigen en andere gevoelige plantjes naar buiten

vanwege de klimaatsverandering is het de laatste jaren wat zachter weer.

maar je weet nooit, wij ouwetjes hebben jaren ervaring.
en vaak vriest het nu
maandag 2 mei 2011 - 22:53
amied

Amied

ik haat de vorst ik maak mij veel zorgen over mijn mediterrane planten
vorst bahhhhhhhhhhhhhhhh
dinsdag 3 mei 2011 - 15:55
amied

Amied

ik heb een vraagje
vannacht woordt -1of -2 graden mag ik mijn planten vanavond water geven of beter morgen ochtend
dinsdag 3 mei 2011 - 16:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon