menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zonnebloemen in de volle grond

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Hoe gevoelig zijn zonnebloemen?
Die ik zaaide zijn nu ruim 20 cm hoog.

Ze groeien een beetje de zaaipotjes uit.


Ik kan ze dus of in grotere potjes doen, maar misschien mogen ze al wel in de volle grond??

woensdag 20 april 2011 - 11:17
iecee

Iecee

12 13 en 14 mei zijn de ijsheiligen en op die data kan het nog flink vriezen en dat gebeurt ook regelmatig .

na die datum is de kans op vorst meestal nihil en mogen alle vorstgevoelige planten naar buiten

het is niet omdat het nu mooi weer is en een vroeg voorjaar dat het mmoi weer blijft
woensdag 20 april 2011 - 11:37
Mandy

Mandy

Het is pas 20 april...... we denken allemaal dat we midden in de zomer zijn..... en de nachten zijn momenteel ook een graad of 10, maar het kan best nog 's nachts een stukje kouder worden.... dus oppassen..... en even wachten.....


Ik vind het ook moeilijk, alles wat er de laatste dagen is gezaaid groeit zo hard met dit lekkere warme weer maar het duurt nog zeker 4 weken voordat de vorst echt weg zal zijn.....( bijna niet voor te stellen....)
woensdag 20 april 2011 - 20:49
renate67

Renate67

Ik hou de vorstgevoelige planten voorlopig ook nog mobiel, maar ik zag gisteren wel dat de zonnebloem zichzelf in de volle grond heeft uitgezaaid, maar het kan dus dat die alsnog kaot vriezen.
Renate
woensdag 20 april 2011 - 20:53
Kiptaro

Kiptaro

Ijsheiligen is verre van een nauwkeurige datum, maar ongeveer rond half mei komt het bijna niet voor dat het nog vriest, bijna.

Er kunnen eind mei ook nog wel dagen met nachtvorst zijn, ik gok het er op.
Ik heb de meeste plantjes er al ingezet inclusief de zonnebloemen, als ik pech heb krijg ik vorst, helaas, zoniet, prima.

woensdag 20 april 2011 - 21:49
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

De mijne staan al van 15/04/2011 buiten
Natuurlijk ik heb er die datum hernieuwgezaaid moesten deze mislukken.

Ik zaai er af entoe ook wat bij

gr
dinsdag 10 mei 2011 - 20:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon