menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nog geen knopjes

Ga naar meest recente reactie

Cindyke24

Cindyke24

Ik heb verleden maand een Caryopteris clandonensis grand bleu inoveris gekocht, maar er is nog steeds geen leven te bespeuren. Het is wel een plant die pas in het najaar bloeit, maar ik begon nu toch ongerust te worden. Heeft iemand ervaring met deze plant???

Alvast bedankt.

Groetjes Cindy
woensdag 13 april 2011 - 08:14
cee

Cee

Hier ook nog steeds geen knopjes te zien op de cariopteris.

Ik denk dat we gaan moeten wachten en dat ze op hetzelfde moment als de hibiscus zouden moeten beginnen uitlopen.
woensdag 13 april 2011 - 09:12
Kiptaro

Kiptaro

Ik heb inderdaad precies hetzelfde, maar als ik takken afknip heb ik ook redelijk wat dooie, maar toch ook genoeg levende.
Verder nog geen uitloper te bespeuren..
woensdag 13 april 2011 - 17:47
Cindyke24

Cindyke24

Geduld, dan ben ik de uitzondering op de regel

Onze hibiscus is al uitgelopen, zelfs onze Catalpa en mijn vader zei vroeger altijd dat die het warme weer bracht (omdat die als laatste uitloopt)

Dus ik helemaal ongerust, maar het kan dus nog... OEFFFFF

Moet ik die eigenlijk insnoeien, want de Perovskia die ik gekocht had moest ik wel nog insnoeien??? De takjes zijn nu een 30 cm

Alvast bedankt voor de geruststellingen
woensdag 13 april 2011 - 18:30
Cindyke24

Cindyke24

Ik heb er twee gekocht en ben zeer benieuwd!! Ik vind de zilveren takjes in de winter ook mooi, daarom had ik hem eigenlijk gekocht. Kwam mooi uit in ons tuintje Deze zijn ook al heel goed uitgelopen, maar die had ik dus gesnoeid en de caryopteris niet...

Maar ik ga dus geduld hebben

donderdag 14 april 2011 - 07:35
Ed50

Ed50

@Cindy: de bloemen van de Perovskia zijn ook prachtig hoor! En zeer aantrekkelijk voor hommels en bijen. Ik snoei de Perovskia en de Caryopteris op hetzelfde tijdstip (tweede helft van maart) en op dezelfde manier. Heel kort dus op enkele oogjes van de takken van het afgelopen jaar.
Ik denk dat je met je Caryopteris gewoon nog een beetje geduld moet hebben. Ze zullen nog wel uitlopen hoor.

Groetjes,
Eddy
donderdag 14 april 2011 - 09:48
baba

Baba

Wanneer heb je caryopteris gesnoeid? Best is snoeien in april.Wanneer die te vroeg gesnoeid wordt,zal bij de eerstvolgende vorst de takken bevriezen en indrogen.Om zeker te zijn dat de plant nog leeft,snoei je best en tak af en kijk je of die groen is vanbinnen.Zoniet is die tak uitgedroogt.Maar geduld is de beste remedie.De plant loopt wel weer uit.Desnoods vanuit de wortelbasis.Wil je niet wachten,koop dan een nieuwe.simpel,hé!
vrijdag 15 april 2011 - 16:23
Cindyke24

Cindyke24

@ Eddy: dank je wel!!! Geduld dus!!!

@ Baba: ik heb de caryopteris nog niet gesnoeid, heeft takjes van ong. 30cm zoals ik 'm gekocht heb verleden maand.

Ik wou 'm eigenlijk pas snoeien als ik zag waar hij ging uitlopen... of is dat niet goed???
vrijdag 15 april 2011 - 19:29
baba

Baba

Snoeien doet bloeien.Caryopteris mag je elk jaar diep insnoeien tot op zo'n 15 à 20 cm boven de grond.
zaterdag 16 april 2011 - 08:19
Cindyke24

Cindyke24

Dank je wel allemaal!!! Maar tot op heden nog geen teken van leven

Ik zal jullie op de hoogte houden!!
zaterdag 16 april 2011 - 20:16
Cindyke24

Cindyke24

Nog steeds niks!! Wanneer mag ik 'm eruit zwieren???
dinsdag 19 april 2011 - 08:12
Ed50

Ed50

Cindy, niet te rap in paniek geraken hoor! Zeker met planten die nog maar pas dit jaar geplant zijn kan het wel later zijn dat ze toch nog uitlopen. Weggooien kan je altijd nog hoor; ik zou toch nog een paar weken wachten voor de zekerheid.

Groetjes,
Eddy
dinsdag 19 april 2011 - 08:38
Kiptaro

Kiptaro

Hier ook nog niets, bij alle 5 planten niet :@

zelfde als bij mijn Vitex agnus castus
dinsdag 19 april 2011 - 13:16
Cindyke24

Cindyke24

Ok, zal nog een paar weekjes wachten
dinsdag 19 april 2011 - 13:21
cee

Cee

Grrrrmmmmpppllll,

Gisteren met het vergrootglas zitten kijken, en nog steeds niks,
en nochtans is zelfs m'n hibiscus al aan het uitlopen!

Al geschoten: musa basjoo, hibiscus, japanse wasbloem, druivelaars, vijgen, en al de rest

Moeten nog schieten: siergember, canna en caryopteris

En m'n geduld geraakt beetje bij beetje op
donderdag 21 april 2011 - 12:30
Cindyke24

Cindyke24

Ik weet perfect wat je bedoeld. Het 1ste wat ik 's morgens doe is gaan kijken. Pfffff het wordt toch tijd! Begin de hoop te verliezen!!
donderdag 21 april 2011 - 22:10
Kiptaro

Kiptaro

Hier beginnen VOLGENS MIJ enkele takjes iets groener te worden qua kleur, maar nog geen knop of uitloper

Ik heb trouwens de incana, vond het kaartje weer
donderdag 21 april 2011 - 22:18
Cindyke24

Cindyke24

Het is nu toch al 2 mei en ik zie nog steeds geen leven in mijn plant!!!!
Mag ik 'm er nog steeds niet uitgooien???

Nu duurt het toch wel heel lang of is het nog altijd normaal
maandag 2 mei 2011 - 13:09
marero

Marero

troost u ik kijk elke dag met zwaar gemoed naar mijn 2 potten met cannas...die geven ook nog altijd geen teken van leven en ze waren pertang nog goed, en kan mij helemaal niet meer herinneren wanneer die verleden jaar in gang geschoten zijn
maandag 2 mei 2011 - 16:49
cee

Cee

Hier ook nog steeds geen beweging te zien bij de caryopteris, ook de canna's blijven liever onder de grond. Ik begin ook een beetje te vrezen dat ze het oodje geegd hebben.

Maar er zijn wel al 3 siergembers beginnen uitlopen, dus ben ik toch nog redelijk content.
woensdag 4 mei 2011 - 08:38
Cindyke24

Cindyke24

Ik heb 'm eruit gezwierd!!!

Er kwam vlak langs deze een dahlia uit de grond! Wist niet dat die zichzelf zaaien

Ga deze laten groeien, ik denk niet dat er van mijn caryopteris nog iets komt. Van de 6 takjes was er 1 groen toen ik 'm brak, de rest heel dor.

Is het zo'n moeilijke plant, of moet ik de volgende keer gewoon wachten tot die knopjes heeft voor ik 'm koop??

Groetjes
donderdag 19 mei 2011 - 08:51
cee

Cee

Ik heb gisteren wat papavers opgeruimd die uitgebloeid waren en jawel daar was m'n caryopteris, en mooi gegroeid.

Eeen aangename verassing, misschien moet je als je nog een tweede poging durft wagen, nog langer wachten voor je hem eruit smijt.
woensdag 3 augustus 2011 - 16:10
baba

Baba

De mijne hebben vorig jaar zichzelf uitgezaaid.Ik heb ze in een potaarde gestoken en intussen heb er zo een serieus aantal bij.Dit jaar zal ik ze na de bloei ook niet afsnoeien en volgend jaar word ik mss weer eens verrast.
woensdag 3 augustus 2011 - 20:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon