menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kruipende boterbloem enklein hoefblad bestrijden

Ga naar meest recente reactie

miluna

Miluna

Ik heb eens tukje tuin waar narcissen, tulpen en enkele vaste planten instaan. Nu wordt dit overwoekerd door bovenstaande onkruiden. Hoe geraak ik hier best vanaf? Een maand geleden het meeste uitgetrokken en het lijkt alsof alles dubbel terugkomt, help!!!
woensdag 6 april 2011 - 12:55
renate67

Renate67

Hallo Miluna
Dat het dubbel zo hard terug komt, komt natuurlijk niet doordat je het hebt uitgetropkken maar doordat het nu de tijd is voor alles om hard uit te lopen. Toen je de vorige keer hebt gewied waren waarschijnlijk nog niet alle planten uitgelopen. (kijk maar naar de andere planten in de tuin, die komen nu toch ook hard boven de grond?) Gewoon volhouden dus!
Renate
woensdag 6 april 2011 - 16:04
zourky

Zourky

Ja dat lijkt op een boterbloem maar is er geen,bij onze buur staat de tuin er van vol,dat kruipt ondergronds verder zoals meiklokjes,mijn vader die noemde dat pietekol,maar is niet de echte naam.
Ik zou de planten met een klein borsteltje aanstippen in het hart van de plant met rondup,zo doe ik het met paardenbloemen in het gras en dat helpt
woensdag 6 april 2011 - 16:23
dendrodan

Dendrodan

Dat is goed als je een kleine tuin heb. Mijn gazon is 200m2 en daar groei klaver en boterbloemen in. Af en toe begin ik zo wat er tussen uit te plukken. Ook al is het onbegonnen werk , maar ben nu eenmaal tegen chemische rommel in de tuin. Lopen 3 kleine kindjes en 2 hondjes in rond en binnen kort hopelijk chabo's.
De hommels en bijtjes dartelen er vrolijk rond, 2 huizen naast mij zit zijn onkruid met chemische troep te bewerken. Gevolg zijne hond was ineens ziek
woensdag 6 april 2011 - 19:50
miluna

Miluna

Ik heb dus de hele namiddag onkruid gewied, mijne rug is het gewaar, maar het is weer proper! Ben content van mijn werk si! Ben ook tegen chemische troep.
Ben ik trouwens de enige waarbij het krioelt van de lieveheersbeestjes? De bladluizen maken geen schijn van kans deze zomer, hahaha!!!
woensdag 6 april 2011 - 20:32
iecee

Iecee

boterbloemen
bij mij een ramp
wiedenwieden. en zorgen dat ze geen uitlopers krijgen
ik heb altijd een mes op zak want ik kan zeop mijn zware grond niet uittrekken maar snij ze af net onder de plant
woensdag 6 april 2011 - 20:48
charelke

Charelke

Met mes afsnijden,je weet toch dat het terug komt zolang de wortel er is,bezig blijven is bezig blijven...één keer roundup zoals zourki bedoeld is genoeg en na 7 dagen kan men opnieuw iets zaaien;de kinderen of huisdieren kan je zelf toch hun les spellen en dat is dan voor hen juist een les om zelf later mee te geven aan de hunne. Het produkt is echt geschikt hoor en goed gekeurd,ge gaat er niet dood van zunne.Maar als je liever wekelijks den tijd hebt om dat kruid te lijf te gaan met een mes voor mij niet gelaten hoor.Maar na 7 dagen zaai ik toch terug met goei resultaten toch als je met een heel grote oppervlakte zit om te onderhouden.
groetjes
Charelke
woensdag 6 april 2011 - 23:26
Angus

Angus

"ge gaat er niet dood van zunne"

als iedereen met alles zo gaat moeten denken... (helaas denken veel mensen zo, en het is aan onze aarde dan ook te zien...)

donderdag 7 april 2011 - 00:10
iecee

Iecee

dat geloofje toch zelf niet
round up is alleen goedgekeurd omdat de producent "MONSANTO" er miljarden dollars aan heeft heeft uitgegeven om het spul veilig te laten verklaren
ze hebben wetenschappers gekocht om te bewijzen dat er niks mee aan de had is is en je kan altijd bewijzen wat je wil bewijzen als je die wetenschappers in je zak hebt.
en iedereen weet inmiddels toch wel dat de poliekers dit moeten goedkeuren en goedbataalde lobbyisten iedere politieker van alles kunnen wijsmaken en doen geloven en met de hulp van een paar beloftes wast de ene hand de andere.
iemand die niet voor het grote kapitaal opkomt schopt het niet ver in de politiek.

kijk maar eens wat monsanto uitsteekt in Brazilie en die landen daar
ze vergiftigen het regenwoud. en jagen de plaatselijke bevolking weg.

ik ben zelf echt niet heiliger als de paus en gebruik zelf ook wel een wat, en soms moet het ook wel, en de landbouw kan niet zonder,
maar het is geen onschuldig spul en blijft wel lang in de grond zitten
donderdag 7 april 2011 - 08:54
iecee

Iecee

bitdwatcher bedankt voor je links in het nederlands, kan dat tenmiste lezen.

als de helft van wat bv VELT schrijft over monsanto en de rest ,waar is, zijn het gewoon een bende kriminelen.

ik lees het meestal niet eens meer want ik word er zo triest van
als je bedenkt dat we in de jaren 60 al volop protesteerden tegen de millieuvervuiling en sindsdien alleen maar verslecht is .

het is helemaal niet leuk leuk om nu achteraf gelijk te te krijgen.!!!!
donderdag 7 april 2011 - 18:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon