menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Datura

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

datura ,paars(wel heel licht)ongeveer 7 weken geleden gezaaid en de eerste bloemen komen tevoorschijn.
ook met een subtiele geur,maar ze zijn wel kleiner dan ik dacht(ongeveer 5 cm) is dat omdat de planten ook nog klein zijn,of is dat normaal?
in ieder geval heb ik nu een aantal planten die bijna allemaal met een bloemknop staan te wachten om uitgeplant te worden,ik veronderstel dat deze planten stuk kleiner blijven dan de brugmansia,dus mogen ze ook dichter bijeen geplant?,
welke afstand kan ik best aanhouden??

Bloemen & Planten

dinsdag 5 april 2011 - 20:50
cetinel
dinsdag 5 april 2011 - 20:50
renate67

Renate67

Ik denk dat door kleine plant komt, mijn moeder heeft al jaren in zomer witte met bloemen van 10cm lang
Renate
dinsdag 5 april 2011 - 20:55
cetinel

Cetinel

aha okee,en hoe ver uiteen planten?? ruiken die witte ook lekker?
dinsdag 5 april 2011 - 20:57
timtamtom

Timtamtom

Wat een mooie planten zeg!
Ik heb de witte variant zelf gezaaid, maar
die zijn nog lang niet zo groot.
dinsdag 5 april 2011 - 21:24
cetinel

Cetinel

wanneer heb je ze gezaaid??
het is voor het eerst dat ik datura zaai,en ik ben best tevreden.
dinsdag 5 april 2011 - 21:25
cetinel

Cetinel

na beetje zoeken op google denk ik dat ik de :
datura metel La Fleur Lilac heb gezaaid?

foto van het internet:
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 5 april 2011 - 21:47
cetinel

Cetinel

ik heb ze gezaaid en op de vensterbank gezet eigenlijk...maar onder de venstertablet zit wel chauffage,dus ze kregen wel onderwarmte extra zo,en omdat ze eind januari of begin februari gezaaid waren werd er thuis nog goed verwarmd.
ze kwamen op binnen een dag of 5 maar hadden te lange stelen die ik wijt aan te snel groeien want ze hadden evenveel licht als al mijn andere zaailingen en die hadden dat niet.
ik heb ze voorzichtig verpot in een schaal en dieper gezet dus.daarna heb ik ze aan een ander raam gezet waar het minder warm was ,toen de plantjes weer wat groter werden en niet en de schaal te vol stond,heb ik ze overgepot in bloempotten van 15 cm doorsnee,en nu zitten ze een groot deel van de tijd buiten om af te harden,als het te zonnig is pak ik ze wel even binnen,kwestie van niet te verbranden...
denk dat ik binnenkort enkel binnenpak als het gaat vriezen.
heb je dezelfde lieke? of heb je die dubbele paarse?? deze zijn heel lichtpaars(lila) en geuren wel lekker,maar niet heel sterk.nu ze vaker buiten staan hebben de bladeren een stevigere structuur en donkerdere kleur gekregen.
woensdag 6 april 2011 - 09:02
cetinel

Cetinel

heb je daar toevallig nog zaadjes van??ik dacht van deze dat het die dubbele waren.
woensdag 6 april 2011 - 09:44
cetinel

Cetinel

thank you!
woensdag 6 april 2011 - 09:47
Bibi

Bibi

@ cetinel ik heb nog 4 zaadjes over van de Datura Metel Double Purple. Deze mag je van mij wel hebben

Groetjes Bibi
woensdag 6 april 2011 - 16:29
cetinel

Cetinel

ah,als je aandringt GRAAG!!
ik stuur je een pbtje
woensdag 6 april 2011 - 17:21
Bibi

Bibi

Ze gaan morgen naar je op de post Veel succes alvast !

Groetjes Bibi
woensdag 6 april 2011 - 21:34
timtamtom

Timtamtom

mijn datura's heb ik in half februari gezaaid
zaterdag 9 april 2011 - 11:00
timtamtom

Timtamtom

en waar heb je die paarse eigenlijk gekocht?
zaterdag 9 april 2011 - 11:03
cetinel

Cetinel

als je vraag naar mij toe gesteld werd: ik heb deze zaadjes gekregen van een forumlid...heb ze dus niet gekocht....
maandag 11 april 2011 - 22:25
joopsmit

Joopsmit

Ik woon in maastricht
en vorig jaar trof ik aan de waterkant van de oude maas grens Belgie nederland div datura,s aan in de kleur wit en donker paars .
Vaak ondek ik langs de oever mooie planten die eigenlijk uit een tuin zijn gekomen waarschijnlijk bij een over stromeing van de maas in Belgie en nederland en het grappige is dat de plek tussen kiezles s een mooie plaats is om zich verder uit te zaaien .
Zo heb ik 3 jaar terug wel honderden tomaaten plandjes aangetroffen met heerlijkke snack tomatjes eraan. Gewoon groeiend tussen de maass keitjes in.
maandag 11 april 2011 - 23:17
renate67

Renate67

datura houdt wel vanvreemde plaatsjes
Bij mijn moeder zaaide de datura zich altijd uit tussen de tegels van het terras.
Renate
maandag 11 april 2011 - 23:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon