menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hortensia in rieten mand

Patty82

Patty82

Hoi,

Ik zit met het volgende probleem. Wij hebben bij het aanleggen van onze tuin geen rekening gehouden met mijn nieuwe hobby: tuinieren. Mijn hele tuin is daarom bestraat en beschikt over een bloembak. Om een beetje kleur in de tuin aan te brengen heb ik rieten manden gekocht. Nu heb ik hier hortensia's in gepland. Nu begreep ik dat dit eigenlijk heel slecht is voor de wortels, klopt dit? Mogen mijn hortensia's gewoon in de mand blijven of kan ik ze toch beter eruit halen?

Veder nog een andere vraag. Wat voor soort planten kan ik allemaal in een rieten mand? Wil er namelijk geen viooltjes e.d. In hebben en dacht zelf aan vaste planten die ook in de winter groen bljven.

Alvast bedankt!
woensdag 30 maart 2011 - 23:40
renate67

Renate67

hallo patty
kan er niet wat bestrating uit?
Als tuinieren echt je nieuwe hobby is dan lijken een paar manden met vaste groenblijvende planten toch weinig bevredigend. Wat kun je daar na aanplant nog aan doen behalve veel watergeven.
Renate
woensdag 30 maart 2011 - 23:51
Patty82

Patty82

Hoi Renate,

Dat wordt lastig. De tegels zijn erg zwaar en verder heb ik niet echt een idee waar ik de plantenbak moet plaatsen. Onze tuin is namelijk niet zo heel groot.

Daarom wil ik ook houten planten bakken maken. Hoop op deze manier iets meer kleur te kunnen geven aan onze tuin.

Groetjes
donderdag 31 maart 2011 - 00:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon