menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zomerknollen of -bollen

Ga naar meest recente reactie

Cindyke24

Cindyke24

Mag ik mijn Dahlia's en andere zomerknollen al inzetten?? Er beginnen scheutjes aan te komen. Mijn knolbegonia's hebben al scheuten van 5 cm of meer...

Ik heb ook nog lelies, gladiolen en mirabilis enzo!! Mogen die allemaal al de grond in of moet ik nog wachten??

Cindy
dinsdag 15 maart 2011 - 09:42
Cindyke24

Cindyke24

Ok dank je!!!
Ik ga vandaag de lelies en gladiolen doen en dan de rest ga ik nog zien.
Moeten de dahlia's in potten of kan ik ze gewoon nog even in de kelder laten liggen. Of is dit niet goed voor de nieuwe scheuten??? Ze beginnen nu pas. De begonia's daarentegen hebben al echt grote scheuren en die ga ik dan wel in potten zetten. Die kunnen denk ik ook minder verdragen dan dahlia's (tegen vorst bedoel ik). En die kan ik echt pas na de ijsheiligen buitenzetten.
Dahlia's mogen misschien al eerder?

En merci voor de uitleg, want het is allemaal redelijk nieuw voor mij!!

Groetjes Cindy
dinsdag 15 maart 2011 - 12:55
Ed50

Ed50

Cindy, dahlia's kunnen ook helemaal niet tegen de vorst hoor. Als je die in de 2de helft van april in de vollegrond zet is het nog tijd genoeg. Je kan de knollen nu best op een koele en lichte plaats zetten zodat ze niet te lang worden want anders breken ze gemakkelijk af bij het planten. Je kunt het een beetje vergelijken met de scheuten van aardappelen.
Eigenlijk zijn alleen de lelies perfect winterhard. Die kan je in de winter ook gewoon in de grond laten zitten.

Groetjes,
Eddy
dinsdag 15 maart 2011 - 18:38
Cindyke24

Cindyke24

Dank je wel allemaal!! Ik heb weer wat bijgeleerd

Ik heb die topic over dahlia's stekken ook gelezen. Kan je dit ook bij knolbegonia's doen?

woensdag 16 maart 2011 - 07:37
Cindyke24

Cindyke24

Mercikes, ga ik zeker proberen!!!
donderdag 17 maart 2011 - 08:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon