menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zonnebloemen

greenman_1976

Greenman_1976

Ik zou graag zonnebloemen in m'n tuin hebben ; zou iemand me kunnen zeggen welk soort het goed doet ; liefst mooie grote .
En hoe ga ik dan best te werk ?

dbv
zaterdag 5 maart 2011 - 19:41
dendrodan

Dendrodan

hangt ervan af welke je zelf mooi vindt.
Ik had 2 jaar geleden geeperimenteerd met jade, moulinrouge, chocolad,zwarte en velvet queen, dubbele hoge en abricote. Dan ook nog enkele die tussen het vogelzaad zaten. Heb er toen een haag met gezet.
Het eerste jaar heb ik veel zaden verzameld en naar forumleden opgestuurd die er wilde. Vorig jaar heb ik maar enkele gezai aan gezien ik eind 2009 een beukenhag heb geplant. De zaden heb ik maar enkeel an geoogst de rest zuiver laen hangen voor de vogels. Deze hebben er van de winter goed van gesmuld.
Ergens bij het topic foto's tuinplanten of foto's van de tuin staan er foto's van.

Mijn zaden heb ik gekocht bij de nieuwe tuin peter staat in mei op de tuindagen van Beervelde. Dit jaar zet ik er misschien geen maar ik weet toch als ik naar beervelde ga koop ik weer een speciale soort bij hem dat was vorig jaar ook het geval met abricot maar zo speciaal vond ik deze niet.
Momenteel vind ik moulin rouge en jade mijn mooiste.
zondag 6 maart 2011 - 08:58
renate67

Renate67

Jonge kinderen zijn meestal gek op reuzenzonnebloem, da klassieke met bruin hart en gele blaadjes, die ik heb doen het prima (gewoon uit zakje van tuincentrum in de buurt) de grootte is afhankelijk van de omstandigheden:
in zon staan en de ruimte hebben (3meter hoog en polsdikke staak) of in schaduw en beetje in verdrukking tussen vaste planten (zo´n 1,5 hoog) of niet meer toegekomen aan uitplanten en in potje 9cm blijven staan (60cm hoog), maar ze hebben allemaal gebloeid.
Renate
zondag 6 maart 2011 - 11:12
greenman_1976

Greenman_1976

alvast bedankt voor de snelle reactie,
ik weet alles wat ik hoef te weten en ga der meteen werk van maken
zondag 6 maart 2011 - 16:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon