menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Leeuwenbekjes en blombollen

Ga naar meest recente reactie

TopPlanter

TopPlanter

Hallo iedereen.

Ik heb een paar vraagjes. Een week geleden heb ik leeuwenbekjes gekocht. Vandaag heb ik een bloembollen mix gekocht. het zijn er veel verschillende. Nu heb ik daar een paar vraagjes over.

leeuwenbekjes vragen:
- Wanneer kan ik onder glas leeuwenbekjes zaaien???
- Moet ik mijn kas dan ook bovenop de verwarming zetten???
- Hoe kan ik het best verspenen???
- Hoe vaak per week moet je water geven???

Bloembollen vragen:
- Kan je bloembollen voorzaaien onder glas???
Zoja welke allemaal???

Groetjes TopPlanter. Hopelijk kunnen jullie toch op 1 vraagje een antwoordje vinden.
zaterdag 5 maart 2011 - 13:38
TopPlanter

TopPlanter

Hallo lieke.

Maar kan je ze ook van de eerste keer in een kas zaaien???
Want ik heb alleen maar een kas.
Moet dat dan boven de verwarming???

Groetjes TopPlanter
zaterdag 5 maart 2011 - 15:08
TopPlanter

TopPlanter

Lieke,

Dankje voor je tip.
Dus bloembollen kan je ook voorzaaien onde rglas hé ???

groeten TopPlanter
zaterdag 5 maart 2011 - 15:13
TopPlanter

TopPlanter

Hallo nog eens,

Wanneer mag ik nu onder glas zaaien??? Want ik zou graag morgen al beginnen met zaaien. Mag dat dus al???

Groeten TopPlanter
zaterdag 5 maart 2011 - 15:34
TopPlanter

TopPlanter

Dankuu nu kan ik morgen beginnen

groetjes TopPlanter

PS: ik zou graag ook nog wat andere antwoordjes willen op mijn andere vragen. Alvast bedankt iedereen
zaterdag 5 maart 2011 - 15:38
marero

Marero

leeuwebekjes heb ik 5 jaar geleden in potjes gezet op terras, en daarna in de tuin gezet en sindsdien heb ik elk jaar leeuwebekjes die overal tevoorschijn komen zonder dat ik er iets aan doe dus die zullen best wel tegen kou en nat kunnen denk ik
als ge daar iets mee vooruit zijt?
zaterdag 5 maart 2011 - 17:20
moetje1951

Moetje1951

Zo is dat, het zaad van Leeuwenbekjes is winterhard. Ik heb ze ook overal. Je mag ze rechtstreeks ter plaatse zaaien. Of, kijk eens naar de topic over winterzaaien.
Bloembollen plant ik altijd eerst in potten, maar ook gewoon buiten. Zo heb je een beter overzicht waar je ze later kunt uitplanten. Als le ze nu in de volle grond plant loop je het risico iets anders dat nog niet boven de grond is te beschadigen.
zaterdag 5 maart 2011 - 18:21
marero

Marero

lieke zou het niet kunnen dat ge ook nogal een vlijtige onkruid in wording uit trekker zijt gelijk ik??in mijn bloembedden trek ik ook altijd maar alles uit dat ik niet direct herken, denk dat ik zo al veel bloemekes heb uitgetrokken die uitgezaaid waren
zaterdag 5 maart 2011 - 21:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon