menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimroos kopen

Ga naar meest recente reactie

green

Green

Wij willen voor in de tuin een paar klimrozen aanschaffen.
We hebben al gezocht maar wij willen graag doorbloeiende klimrozen.

Wie weet of dit doorbloeiende klimrozen zijn??

1) Flammentanz (rood)
2) Golden Showers (geel)
3) Paul's Scarlet (rood)
4) Golden Rain (geel)
5) Parade (roze)

Zijn dit mooie rozen en doorbloeiers? Of vinden jullie dat ik beter voor een andere roos kan kiezen?

Groetjes,
Wilma
donderdag 3 maart 2011 - 18:19
annis

Annis

Hallo Green.
1) Flammentanz bloeit eenmalig in het hoofdseizoen dus geen doorbloeier, geur licht
2) Golden Showers goede doorbloeier, geur matig zoet
3) Paul's Scarlet eenmalig spectaculair en daarna af en toe, geur licht
4)
5) Parade goede doorbloeier is zeer geschikt voor wat kleinere tuinen, geur is sterk en zoet
Gr Annis
donderdag 3 maart 2011 - 18:49
green

Green

Hoi Annis,

Dank je wel. Scarlet is nu te koop bij Dirk van den Broek, en als ik die combineer met Golden showers dan heb ik in ieder geval de hele zomer rozen.
Over Golden Rain kon ik helemaal niets vinden

Is Parade dezelfde roos als New Dawn?
donderdag 3 maart 2011 - 21:54
Polplastron

Polplastron

Neen, "Parade" heeft een heel andere kleur dan "New Dawn".
vrijdag 4 maart 2011 - 08:35
annis

Annis

Parade heeft een heel andere kleur zoals Polplastron reeds aangeeft. Hij is meer warmroze of kers-karmijn. De Parade is een zaailing van R. New Dawn x R. Minna Kordes.

Annis
vrijdag 4 maart 2011 - 10:48
green

Green

Annis & Polplastron dank jullie wel. Het is moeilijk om alle informatie op internet te vinden, dus ik ben bij dat jullie mij helpen, want een roos planten en verzorgen en dan de verkeerde kleur is niet echt heel leuk.
Jammer dat ik niets over Golden Rain kan vinden.
vrijdag 4 maart 2011 - 12:33
marero

Marero

effe voor u gekopieerd van internet
Klimroos Golden Shower

€5,99

Klimrozen zijn bij velen favoriet en terecht, ze bedekken in de zomer hele wanden - schuttingen etc. met een deken van kleur en geur Ze zijn vaak probleemloos als ze een maal zijn aangeslagen en groeien krachtig terwijl U ze toch kunt snoeien en in vorm houden.Ons sortiment bestaat uit sterke soorten die niet zo gevoelig zijn voor schimmelsGolden Shower is een bekende en reeds oud soort die echter nog steeds onoverstroffen is in kleur en bloeikracht


◦Geurende bloemen van Juni tot September
◦Decoratieve klimplant
◦Winterhard
◦Stelt weinig eisen
◦Volgroeide hoogte 200 - 300 cm

Aanbieding omvat:


◦1 Klimroos Golden Showers (Wortelgoed 40-60 cm)

TN1225 - Golden Shower €5.99
TN0307 - Golden Shower (2) €8.99
vrijdag 4 maart 2011 - 12:46
marero

Marero

allee tis weer van datte, nie goe gelezen, tmoest golden rain zijn, sorry
vrijdag 4 maart 2011 - 12:49
green

Green

Geeft helemaal niet. Leuk dat je meedenkt, want het is best moeilijk om die info te vinden

Dank je wel
vrijdag 4 maart 2011 - 12:58
Polplastron

Polplastron

Kijk eventueel eens op de websites van een aantal grote rozenkwekers bv. Lens in Oudenburg of Beales in Engeland. Die mensen hebben een grote website met foto's en info. Als je daar vindt wat je zoekt, kan je natuurlijk nog bestellen of kopen waar je dat zelf wil hé!

Groeten,

Pol
vrijdag 4 maart 2011 - 13:03
green

Green

Daar ga ik even kijken. Dank je wel
vrijdag 4 maart 2011 - 13:56
molleke32

Molleke32

hoi, ik denk niet dat golden rain bestaat eigenlijk, golden shower wel. Paul nijst in zutendaal (Belgie) heeft ook een site van rozen en clematissen daar kan je ook een kijkje op nemen..
Groetjes Vicky
vrijdag 4 maart 2011 - 22:21
green

Green

Hoi Molleke,

Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Ik ga ook even bij Paul op de site neuzen.
Bedankt en mooi weekend
vrijdag 4 maart 2011 - 23:26
Polplastron

Polplastron

Het kan echter ook zijn dat "Golden Rain" een fantasienaam is die een of andere minder bekende kweker er aan gegeven heeft hé!
dinsdag 8 maart 2011 - 20:25
Polplastron

Polplastron

Aha, hier staat op dat de roos eigenlijk Goldregen heet en van Tantau is. Vreemd want ik had er nog nooit van gehoord en nochtans is Tantau niet van de minste.

Ik zag ondertussen dat ze hem in het Rosarium Uetersen ook hebben staan. Het feit dat er echter verder weinig over te vinden is, betekent volgens mij ook dat hij niet makkelijk in de handel te vinden zal zijn.

Groeten,

Pol
woensdag 9 maart 2011 - 16:40
green

Green

Lein dank u wel. Mooi gevonden !


Pol dank u voor de informatie. Zo leer ik nogeens wat. Altijd leuk om meer over de rozen te weten.

Ik heb Paul's Scarlet en Golden rain gekocht. Kan ik de rozen nu al planten? Of kan ik beter nog een paar nachtjes wachten? (ivm nachtvorst)

Ik ga de rozen een nacht in een emmer water zetten zodat de wortels zich goed vol kunnen zuigen, en dan wil ik deze rozen dicht bij elkaar zetten zodat de rozen zich gaan mengen. Weet iemand hoeveel ik de rozen van elkaar af moet zetten minimaal? Of maakt dat niets uit?
zondag 13 maart 2011 - 22:53
Polplastron

Polplastron

Je kan nu al planten hoor. Hoe ver de rozen van elkaar moeten staan, hangt af van variëteit tot variëteit: je kan best de namen van je rozen even Googlen en dan vind je gauw alle info terug.

Groeten
zondag 13 maart 2011 - 23:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon